arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۰

همه بردند به جز پرسپولیس

دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی نمایندگان فوتبال ایران به غیر از پرسپولیس همراه بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی نمایندگان فوتبال ایران به غیر از پرسپولیس همراه بود.

این دیدارها که روز سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری پیگیری شد تا پیروزی تیم های سپاهانف ذوب آهن و استقلال همراه بود؛ اما پرسپولیس به یک تساوی رضایت داد تا نگاهی به دور برگشت داشته باشد.

* تداوم قعرنشینی شاگردان دایی 

دیدار دو تیم پرسپولیس و بنیادکار در ورزشگاه جار و در حضور حدود 7 هزار تماشاگر آغاز شد و با تساوی بدون گل خاتمه یافت.در نیمه دوم پرتاب اوت دستی از جمله تاکتیک‌های اصلی پرسپولیسی برای حمله به دروازه حریف بود که نتیجه نداد. این سومین دیدار دو تیم در مرحله گروهی مسابقات است. تیم بنیادکار در دقیقه 67 به گل رسید که کمک داور مسابقه این گل را آفساید اعلام کرد.

نواف شکرالله داور بحرینی مسابقه به علیرضا محمد و حمید علی عسگر از پرسپولیس و جورجویچ از بنیادکار، کارت زرد نشان داد.

با این تساوی پرسپولیس دو امتیازی شد و در رده چهارم و آخر جدول گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. بنیاد کار نیز با دو امتیاز تیم سوم جدول است.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا حقیقی، سپهر حیدری، علیرضا نورمحمدی، حمید علی عسگر، علیرضا محمد، سامان آقازمانی، محمد نوری، امیر حسین فشنگچی( از دقیقه 75 مجتبی زارع)، حسین بادامکی، هادی نوروزی و وحید هاشمیان( از دقیقه 90 محمد منصوری)
سرمربی: علی دایی

 

* پایان دور رفت مقتدرانه برای سپاهانی ها 

سپاهان ایران و الغرافه قطر از هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه فولادشهر اصفهان و در حضور حدود 5 هزار تماشاگر اصفهانی به مصاف هم رفتند. شاگردان قلعه‌نویی با پیروزی 2 بر صفر توانستند هر 9 امتیاز ممکن دور رفت را کسب و صدرنشین گروه اول شوند.

هادی عقیلی در دقیقه 54 از روی نقطه پنالتی و احمد جمشیدیان در دقیقه 66 گل‌های سپاهان را به ثمر رساندند تا این تیم با کسب هشتمین پیروزی پیاپی در لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا، همچنان با قدرت به کارش تداوم بخشد.
نیشی مورای ژاپنی قضاوت این دیدار را بر عهده داشت. وی در این دیدار به حامد شامی، ابراهیم‌ غنی، بلال محمد و جونینیو از الغرافه کارت زرد نشان داد.
 

 

* آبی ها به سکوی دوم رسیدند

 بازی تیم‌های استقلال و پاختاکور ازبکستان در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در حضور حدود 6 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد که 4 بر 2 به سود استقلال به پایان رسید.ابتدا دوسان ساویچ در دقیقه 4 میهمان را پیش انداخت، اما هوار محمد در دقیقه 12، فرهاد مجیدی در دقیقه 23، سید مهدی سیدصالحی در دقیقه 57 و آرش برهانی در دقیقه 93 گل‌های استقلال را وارد دروازه حریف کردند. سنت شیخوف در دقیقه 90 گل دوم نماینده ازبکستان را وارد دروازه استقلال کرد.

استقلال با این پیروزی 4 امتیازی شد و به علت تفاضل گل بهتر نسبت به النصر عربستان در رتبه دوم گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.
علی حمد داور اماراتی این دیدار در نیمه اول به هادی شکوری، سیدمهدی سیدصالحی از استقلال و تمور جورایف از پاختاکور کارت زرد نشان داد.

ترکیب استقلال: محمد محمدی، هادی شکوری، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، جواد شیرزاد، کیانوش رحمتی، فرزاد آشوبی، ایمان مبعلی (88 - مجتبی جباری)، هوار محمد (92- اسماعیل شریفات)،‌ فرهاد مجیدی (39 - سیدمهدی سیدصالحی) و آرش برهانی
سرمربی: پرویز مظلومی

 

* گل‌های زیبای اصفهانی در قطر 
دیدار الریان قطر و ذوب آهن اصفهان در هفته سوم نهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا به قضاوت آندری حداد در ورزشگاه احمد بن علی برگزار شد.  شاگردان منصورابراهیم زاده 3 بر یک حریف خود را شکست دادند.

در این بازی که در حضور 1500 تماشاگر برگزار شد، ذوب آهن در اکثر دقایق بازی بر توپ و میدان حاکم بود و در پایان نیز مزد برتری اش را دریافت کرد و جشنواره ای از گل های زیبای اصفهانی را تقدیم قطری ها کرد. این پیروزی در حالی حاصل شد که از دقیقه 56 تیم الریان به دنبال اخراج ایتمار 10 نفره به بازی ادامه داد.

برای تیم فوتبال ذوب آهن در این دیدار محمدرضا خلعتبری 11، ایگور کاسترو 24 و قاسم حدادی فر 71 به ثمر رساندند. تنها گل تیم الریان را جارالله المری 13 وارد دروازه شهاب گردان کرد. گل های ذوب آهن به زیبایی هر چه تمام تر وارد دروازه حریف شد. حدادی فر از فاصله 30 متری دروازه الریان را باز کرد.

ذوب آهن که قبل از این برابر الامارات به پیروزی رسیده بود و با تیم الشباب عربستان نیز مساوی کرده بود، با پیروزی برابر الریان قطر 7 امتیازی شد تا حدود زیادی صعودش به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرد. شاگردان منصور ابراهیم زاده عنوان نایب قهرمانی آسیا را با خود یدک می کشند.


نظرات بینندگان