arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

ابتکار: کانون‌های گرد و غبار در کشور شناسایی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معصومه ابتکار ظهر امروز در کارگروه مقابله با گرد و غبار خراسان رضوی که در محل سالن‌ جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه امروز شاهد هستیم که الگوی آلودگی هوا به سمت گرد و غبار میل کرده که دلیل اصلی آن خشکسالی‌های پی‌درپی در کشور است.

وی با بیان اینکه کانون‌های گرد و غبار برای کشورمان مشکلاتی ایجاد کرده است، ادامه داد در این ارتباط ستادی تشکیل شده است و در آن برنامه‌های استانی مقابله با مشکل گرد و غبار تدوین شده که به زودی اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از شناسایی کانون‌های گرد و غبار در کشور خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم برای استان‌ خراسان رضوی برنامه‌های اجرایی مقابله با گرد و غبار تدوین شود تا مشکلی در این ارتباط به وجود نیاید.

ابتکار خاطرنشان کرد: مقابله با معضل گرد و غبار یک موضوع فرابخشی است چرا که اگر بر شدت این مشکل افزوده شود همانند اتفاقی که اخیراً‌ در برخی از شهرها افتاد بحث مدیریت بحران نیز مطرح می‌شود لذا در این موضوع باید همه دستگاه‌های اجرایی با سازمان حفاظت محیط زیست مشارکت داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه از بازنگری طرح کاهش آلودگی هوای شهر مشهد حمایت می‌کنیم، گفت: دولت موضوع معاینه فنی را با جدیت دنبال می‌کند تا معابنه فنی به معنای واقعی کلمه انجام و در کاهش آلودگی هوا مؤثر واقع شود.


منبع: فارس
نظرات بینندگان