arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۰

تاریکی ونزوئلا را فرا گرفت

قطع برق در بیشتر بخش های ونزوئلا روز پنجشنبه باعث شد خیابان ها در تاریکی فرود رود، متروی کاراکاس تعطیل شود و دولت مجبور به اتخاذ اقداماتی به منظور سهمیه بندی موقت برق شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : قطع برق در بیشتر بخش های ونزوئلا روز پنجشنبه باعث شد خیابان ها در تاریکی فرود رود، متروی کاراکاس تعطیل شود و دولت مجبور به اتخاذ اقداماتی به منظور سهمیه بندی موقت برق شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از آسوشیتدپرس از کاراکاس، علی رودریگز، وزیر برق ونزوئلا، اعلام کرد: قطع برق، زندگی مردم را در کاراکاس و 11 ایالت شمال این کشور، تحت تاثیر قرار داده است.

رودریگز شب پنجشنبه در گفتگو با تلویزیون دولتی ونزوئلا با اعلام اینکه قطع برق در ابعاد گسترده بوده است، گفت: حدود 2 ساعت پس از آغاز قطع برق، برق سراسر این کشور به طور کامل وصل شد.

وی اعلام کرد برق 3 ساعت در شب سهمیه بندی خواهد شد و برخی مناطق شاهد قطع برق به مدت تقریبا 20 دقیقه خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: ظاهرا آتش سوزی علت این مشکل بوده زیرا خطوط اصلی انتقال برق را در غرب ونزوئلا از کار انداخته است.

وزیر برق ونزوئلا افزود: این مشکل به تعطیلی چندین نیروگاه برق و کاهش حدود 10 هزار مگاوات از ظرفیت تولید برق این کشور، منجر شد.

ظرفیت تولید برق ونزوئلا تقریبا 24 هزار مگاوات است.

الیاس خائوا، معاون رئیس جمهور ونزوئلا، وعده داد در خصوص علل این آتش سوزی، تحقیق کامل صورت خواهد گرفت.

وی در عین حال خرابکاری به دست برخی از مخالفان تندروی هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا، را منتفی ندانست و اعلام کرد گروه هایی افراطی در این کشور وجود دارند که نظام دموکراتیک را قبول ندارند.
نظرات بینندگان