arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۰

امام جمعه تهران: گناه مردم بحرين كه قيام كردند چيست؟

خطيب نماز جمعه امروز تهران گفت: در ملت‌هاي منطقه بيداري ايجاد شده است و آن‌ها قيام كردند چراكه ظرف ظلم و جور پر شده است و ديگر راهي براي تداوم ظلم و جور در منطقه باقي نمانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطيب نماز جمعه امروز تهران گفت: در ملت‌هاي منطقه بيداري ايجاد شده است و آن‌ها قيام كردند چراكه ظرف ظلم و جور پر شده است و ديگر راهي براي تداوم ظلم و جور در منطقه باقي نمانده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين كاظم صديقي خطبه‌هاي امروز نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات منطقه گفت: مردم مظلوم ليبي امروز هم توسط ناتو كشته مي‌شوند، هم توسط حاكم خدانشناس و مستبد اين كشور كه مزدورانش دست به كشتار و جنايت مي‌زنند. غرب هم كه مي‌گويد براي كمك به مردم رفته است نتوانسته در ددمنشي و جنايات قذافي توقف ايجاد كند، گويي سر و سري با هم دارند و در پشت پرده خبرهايي است تا مردم ليبي هر چه بيشتر آسيب ببينند، اما من به اين مردم اطمينان مي‌دهم كه نتيجه صبر و استقامت، پيروزي است.

صديقي در ادامه به قضاياي يمن اشاره كرد و گفت: آمريكا كه خود حامي و سازنده ديكتاتورها بوده، همواره در يمن نيز حامي ديكتاتور اين كشور بوده است و اين كشور از همسايه خود يعني عربستان سعودي براي مقابله با مردم خود كمك مي‌گيرد؛ اما او نيز به ناچار در برابر قيام مردم به زانو درخواهد آمد. از همه اين‌ها مصيبت‌ بارتر وضعيت مردم قهرمان و مسلمان بحرين است. مظلوميت آن‌ها مضاعف است چرا كه حاكم بحرين با آن‌ها همان رفتاري را مي‌كند كه اسرائيل با مردم غزه انجام مي‌دهد. مردم را مي‌كشد و متعرض زنان و كودكان مي‌شود و حتي اجازه نمي‌دهد كه مجروحان در بيمارستان مداوا شوند.

امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: گناه مردم بحرين كه قيام كردند چيست؟، آنها مي‌خواهند بر سرنوشت خود حاكم باشند و هر بحريني يك راي داشته باشد؛ اما پاسخ آن‌ها گلوله و كشتار است. مردم بحرين گاهي در مقابل نظاميان به آن‌ها گل مي‌دهند و گاهي قرآن به دست مي‌گيرند اما جواب آنها گلوله است و سران انقلابي دستگير مي‌شوند و خانه‌هايشان مورد يورش قرار مي‌گيرد.

وي افزود: اين‌كه دولت بحرين از سعودي‌ها كمك گرفته است نشانه عجز اوست. ما از رفتار حاكمان امارات و سعودي تعجب مي‌كنيم. چطور آن زمان كه غزه تحت شديدترين حملات رژيم صهيونيستي بود آنها حمايت نكردند در حالي كه مردم غزه سني هستند، اين نشان مي‌دهد كه آنها شيعه و سني برايشان مهم نيست بلكه تابع آمريكا و انگليس هستند.

صديقي خاطرنشان كرد: ما از اين جنايات ابراز انزجار و تنفر مي‌كنيم و به مردم بحرين اطمينان مي‌دهيم كه آن خدايي كه فرعونيان را از بين برد در كمين است و ميوه جهاد، پيروزي است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تعطيلي روز چهاشنبه حوزه‌هاي علميه در اعتراض به جنايات حاكم بحرين گفت: اين تعطيلي دو پيام داشت يكي محكوميت اين جنايات و اشغالگري عربستان سعودي در بحرين و اين‌كه آن‌ها به خود اجازه مي‌دهند مردم بي‌دفاع را بكشند و پيام دوم نيز اين است كه قيام مردم منطقه جواز شرعي دارد و قيامي براي خداست و قطعا پيروز است.

صديقي افزود: دوره آمريكا سر آمده و دوره افول آمريكا آغاز شده و اين كشور يك يك سنگرهاي خود را از دست خواهد داد.

وي با اشاره به قرآن‌سوزي يك كشيش گفت: اين تنها كار يك كشيش نبوده است، سكوت هيات حاكمه آمريكا و عدم مجازات اين كشيش نشانه هماهنگي و وجود برنامه‌اي در پس پرده است و حاكي از اسلام‌هراسي آنهاست. دين ما ديني است كه مردم را آزاد مي‌كند و مشت غارتگران بين‌المللي را باز مي‌كند در حالي كه آنها حتي به مردم خود نيز رحم نمي‌كنند. حركت‌هايي مانند قرآن‌سوزي گرايش ملت‌ها به قرآن را بيشتر مي‌كند.

صديقي با اشاره به پيروزي ملت مصر و قيام مردم منطقه افزود: امروز مصر زير پرچم اسلام و امام زمان ماست و حركت‌هايي كه در منطقه آغاز شده است، حركت‌هاي نجات‌بخش و در راستاي تحقق آرمان‌هاي اسلام است.

امام جمعه موقت تهران با تبريك روز فناوري هسته‌يي گفت: ثمرات نظام اسلامي در حوزه معنويت فراوان بوده است و جوانان و دانشگاهيان ما معنوي شده‌اند به طوري كه مي‌بينيم نماز جماعت‌ها و اعتكاف‌ها و اردهاي راهيان نور با استقبال بي‌نظيري مواجهند در كنار اين مي‌بينيم كه فناوري‌هاي پيشرفته‌اي به دست آمده است.

وي تاكيد كرد: ما خواهان فناوري صلح‌آميز هسته‌يي هستيم و اين حق ماست و معتقديم فناوري هسته‌يي به آن شكلي كه بمب بسازند نبايد در اختيار هيچ كشوري باشد و سر آن داريم كه دنيا را به صلح بكشانيم.

صديقي با تبريك سالروز ولادت حضرت زينب (س) و روز پرستار گفت: از افتخارات پرستاران است كه روز تولد حضرت زينب به نام آن‌ها نامگذاري شده است و آن‌ها مانند حضرت زينب كه پرستار امام چهارم بودند، يار دردمندان و بيماران هستند.

وي همچنين شهادت تيمسار صياد شيرازي و آيت‌الله محمدباقر صدر را تسليت گفت.

صديقي همچنين در خطبه‌هاي امروز به ذكر اسراري از نماز طبق آيات و روايات پرداخت و در اوصاف مومنين گفت: مومن بايد دل‌ها را زنده كند و نويدبخش و اميدآفرين باشد. مومن انسان‌ها را از بيماري‌هاي اخلاقي، مهلك و مرگبار نجات مي‌دهد و اگر فردي غم‌زده باشد آن مومن را مي‌بيند غم‌هايش از دل مي‌رود.

وي در ادامه بر وجود طهارت در نماز تاكيد كرد و از نمازگزاران خواست در نماز خود متوجه اين مساله باشند كه در پيشگاه خداوند سخن مي‌گويند و به معاني نماز توجه كنند.
نظرات بینندگان