arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰

شهر زباله ها کجاست؟

شهر زباله شاید نمادی از یک شهر کثیف و پر از زباله های ریز و درشت را در ذهن شما تداعی کند، اما این شهر بیش از آنچه که تصور می کنید پوشیده از زباله و انواع آشغال های بزرگ و کوچک است. شهری که به دلیل این برتری در کل جهان با نام شهر زباله شناخته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معماری نیوز: شهر زباله شاید نمادی از یک شهر کثیف و پر از زباله های ریز و درشت را در ذهن شما تداعی کند، اما این شهر بیش از آنچه که تصور می کنید پوشیده از زباله و انواع آشغال های بزرگ و کوچک است. شهری که به دلیل این برتری در کل جهان با نام شهر زباله شناخته شده است.

 هر گوشه و کنار این شهر می توان به راحتی کثیفی را لمس کرده و تا جایی که چشم کار می کند زباله ها را یافت. نکته قابل توجه اینجاست که این شهر ، شهر شغل، کار و فعالیت های مختلف را برای ساکنان و مردم خود به ارمغان آورده است، به طوری که هر یک از این مردم با تمامی این زباله ها زندگی می کنند، می خورند و می خوابند.



 این شهر زباله که در مرکز ایالت کایرو کشور مصر قرار دارد، هیچ فضای خالی را برای یک باغچه کوچک و دلپذیر در نظر نگرفته است. در واقع شهر زباله به دلیل نوع بافت خود تمامی مغازه و آپارتمان های مسکونی را کاملا شبیه به هم درخود جای داده که هر یک از مردم با استفاده از این زباله ها به شغلهای متفاوتی مشغول هستند .



 بعنوان مثال ، گروهی از بچه ها الکهایی را برای ساخت بطریهای پلاستیکی جمع آوری میکنند و یک گروه سازمان یافته از زنان نیز بقایا و مواد زاید مشابه را برای ساخت شیشه و قوطی صاف کرده و صیقل میدهند .دیگر زباله ها نیز برای تامین سوخت این مردم سوزانده میشوند . در واقع میتوان گفت که هیچ آثاری از استانداردهای بهداشت و سلامت جهانی در این شهر زباله دیده نمی شوند . این در حالی است که فعالیت در این ناحیه میتواند با عادتهای زندگی بشر بدلیل کمبود بسیاری از لزومات زندگی همچون آب پاک و فاضلاب مغایرت داشته باشد.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تنها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
1
اول سلام
دوم اینکه خیلی جالب بود من ازشما تشکرمیکنم ازاین عکسهای قشنگت لوتی
نظرات بینندگان