arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰

وزير آموزش و پرورش:از اول مهرماه، تعطيلي روز پنج‌شنبه اجباری می شود

وزير آموزش و پرورش از اجباري شدن تعطيلي روز پنج‌شنبه مدارس ابتدايي از اول مهرماه امسال خبر داد و گفت: بر اين اساس، تمام مدارس ابتدايي كه در شيفت دوم فعاليت آموزشي دارند، به نوبت صبح منتقل مي‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزير آموزش و پرورش از اجباري شدن تعطيلي روز پنج‌شنبه مدارس ابتدايي از اول مهرماه امسال خبر داد و گفت: بر اين اساس، تمام مدارس ابتدايي كه در شيفت دوم فعاليت آموزشي دارند، به نوبت صبح منتقل مي‌شوند.

به گزارش ايسنا، حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه مراسم نواخته شدن «زنگ سلامت» كه با حضور وزير بهداشت در مدرسه دخترانه راهنمايي هاجر برگزار شد، افزود: تعطيلي روز پنج‌شنبه مدارس ابتدايي يكي از مهمترين برنامه‌هاي آموزش و پرورش در سال جاري است كه با اجراي داوطلبانه آن در مدارس، انتظار مي‌رود 70 درصد مدارس ابتدايي كشور در مرحله‌ اول، آن را اجرا كنند.

وي ادامه داد: در حال حاضر تعطيلي روز پنج‌شنبه مدارس ابتدايي به صورت داوطلبانه است، اما از ابتداي مهرماه سال جاري به صورت اجباري اجرا مي‌شود و مدارس ابتدايي سراسر كشور موظف به اجراي آن هستند.

وي درباره مدارس دوشيفته و مدارسي كه مقطع ابتدايي آنها در نوبت دوم تشكيل مي‌شود نيز عنوان كرد: با تدابيري كه اتخاذ شده است، همه مدارس ابتدايي به نوبت صبح منتقل مي‌شوند و در مناطقي كه استثنايي وجود داشته باشد، بايد اعلام كنند تا نسبت به رفع مشكل آنها چاره‌انديشي شود.

حاجي بابايي ارتقاي تحصيلي دانش‌آموزان، ايجاد انگيزه و نشاط در دانش‌آموزان ابتدايي، تحكيم خانواده و ارتقاي علمي معلمان اين مقطع را از مهمترين دستاوردهاي طرح تعطيلي مدارس ابتدايي برشمرد.

وي در پاسخ به ايسنا درباره مهمترين برنامه‌هاي آموزش و پرورش در سال جاري، اظهار كرد: ساماندهي نيروهاي انساني، آموزش قرآن به ويژه در دوره ابتدايي،‌ راه‌اندازي دانشگاه فرهنگيان، معرفي 32 فضاي آموزش و پرورشي نمونه منطبق با نماي ايراني ـ اسلامي، تصويب سند ملي آموزش و پرورش، تغييرات اساسي كتب درسي، چاپ كتاب‌هاي جديد، گسترش طرح راهيان نور به بيش از يك ميليون و 200 هزار نفر در سال آينده از مهمترين برنامه‌هاي اين وزارتخانه است.

ساماندهي برنامه‌هاي سازمان نهضت سوادآموزي در سال جاري

وزير آموزش و پرورش همچنين از ساماندهي برنامه‌هاي سازمان نهضت سوادآموزي و تدوين و تبيين ساختار و محتواي اين سازمان خبر داد و گفت: بر اين اساس، طي پنج سال آينده بيسوادي را در سطح كشور به صفر مي‌رسانيم.

راه‌اندازي مراكز بهداشتي در آموزش و پرورش

وي با اشاره به برنامه‌هاي اين وزارتخانه در حوزه بهداشت و درمان نيز گفت: اخيرا برنامه‌اي را دنبال مي‌كنيم تا با كمك وزارت بهداشت، مراكز بهداشت در آموزش و پرورش راه‌اندازي شود.

حاجي بابايي در توضيح بيشتر اين مطلب گفت: در حال حاضر مراكزي با عنوان مراكز درمان در سطح كشور وجود دارد كه با توجه به ايجاد بيمه طلايي، بايد به سمتي حركت كنيم كه اين مراكز درماني به عنوان مراكز بهداشتي براي دانش‌آموزان تعريف شود و هر كدام چندين مدرسه را تحت پوشش قرار دهند تا بدين وسيله دانش‌آموزان كشور تحت پوشش مراكز بهداشتي قرار گيرند.

حاجي بابايي با اشاره به استخدام پنج هزار مربي بهداشتي در آموزش و پرورش همچنين خاطرنشان كرد: اين نيروها از بين دارندگان مدرك ليسانس و مرتبط با بهداشت انتخاب شده‌اند و چنانچه پنج هزار مربي پرورشي ديگر نيز جذب آموزش و پرورش شود، وضعيت ما مطلوب خواهد شد.

وزير آموزش و پرورش همچنين با بيان اين كه بايد به سمتي برويم كه دانش‌آموزان ورزش را به عنوان يك امر اجتناب‌ناپذير در برنامه خود داشته باشند، تصريح كرد: جايگاه آموزش و پرورش تغيير امور در جامعه است و هر امري كه بخواهد در جامعه جا بيفتد و نهادينه شود، بايد از آموزش و پرورش آغاز شود، چرا كه جايگاه بي‌بديل در نهادينه كردن فرهنگ عمومي جامعه است.

پس از نواخته شدن زنگ سلامت، دانش‌آموزان مدرسه راهنمايي دخترانه هاجر از سوي وزير آموزش و پرورش به يك گرمكن ورزشي هديه گرفتند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
0
0
آیا برای خانمهای شاغل که روز پنجشنبه باید به اداره رفته و کودک را تنها در روز پنجشنبه رها کنند هم فکری کردید؟
نظرات بینندگان