arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴

پیشکسوت تنیس دار فانی را وداع گفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جلال درفشی جوان پیشکسوت تنیس کشورمان ظهر امروز بر اثر بیماری درگذشت.

به نقل از فدراسیون تنیس، مجید شایسته رئیس فدراسیون و اهالی تنیس در پیامی درگذشت این پیشکسوت را به خانواده وی تسلیت گفته و علو درجات را برای آن مرحوم از درگاه خداوند قادر و توانا، آرزو نمودند.

به همین مناسبت مراسم تشییع پیکر آن مرحوم از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه (۴ آبان) از مقابل منزل ایشان واقع در پاسداران، نگارستان پنجم، خیابان مسجد، پلاک ۱۷ برگزار می‌شود.

جلال درفشی جوان در سال ۱۳۰۷ در مشهد متولد شد و در پی آشنایی با ورزش تنیس، ازسال ۱۳۱۳ این رشته را از ۱۲ سالگی در بوستان ورزش آغاز کرد و از سنین ۱۵ سالگی تا ۱۸ سالگی به دفعات صاحب مقام در رشته‌های مختلف شد. در ۱۹ سالگی به عضویت تیم ملی درآمد و در ۲۱ سالگی وارد حرفه مربیگری و داوری رسمی فدراسیون تنیس شد و در سن ۲۲ سالگی مدیریت باشگاه بوستان را بر عهده گرفت.

درفشی جوان درسن ۲۹ و ۳۰ سالگی برای شرکت در مسابقات تنیس حرفه‌ای عازم انگلستان شد و در سنین ۴۵-۶۵-۷۲ نیز به مقام قهرمانی دست پیدا کرد، با توجه به اینکه وی به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی ، ارمنی و ترکی آشنایی داشت برای بازدید از چندین باشگاه تنیس و کسب اطلاعات بیشتر راهی کشورهای اروپایی شد و ضمن ارتقاء دانش خود اقدام به تهیه لوازم تنیس جهت رفع مشکل زمین های تنیس در ایران کرد.

وی در طی ۴۰ سال به تدریس و ساخت زمین‌های تنیس مشغول شد و در همین دوران حدود ۱۵۰ زمین تنیس در سراسر کشور بوسیله پیشکسوت تنیس کشورمان ساخته و همچنین در زمان تدریس این رشته تعدادی از جوانان علاقمند نیز در کنار وی پرورش یافتند که همگی موفق به کسب عناوین قهرمانی شدند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان