arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۰

فحاشی نخست وزیر به روزنامه نگار بینوا!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر انگلیس روزنامه‌نگاری را که سخنان وی درباره ریشه داشتن مشکلات و بحران‌های جهان در انگلیس را منعکس کرده بود، مورد فحاشی قرار داد.

به گزارش هفته نامه ساندی میل، "دیوید کامرون " که به نظر می‌رسد قصد داشت خود را از دوران امپریالیستی انگلیس جدا کند گفت انگلیس مقصر دهه‌ها تنش و چندین چنگ در مناطق مورد اختلاف و همچنین دیگر درگیری‌های جهانی است.

این اظهارات وی در سفر به پاکستان و زمانی مطرح شد که از کامرون پرسیدند انگلیس چگونه می‌تواند به پایان یافتن مسئله کشمیر کمک کند.

اما این اظهارات کامرون به همین جا ختم نشد و زمانی که متوجه شد صحبتش درباره انگلیس و مشکلات جهان انتقادات بسیاری در داخل این کشور را به همراه داشته است در راه بازگشت از پاکستان روزنامه نگاری را که این خبر را گزارش کرده بود مورد فحاشی قرار داد.

بر همین اساس "دیزی کوپر " از واحد مطالعات سیاسی وزارت خارجه انگلیس در واکنش به اظهارات کامرون گفته بود: انگلیس باید دیگر از اینکه در گذشته استعمارگر بوده شرمنده نباشد.

ساندی میل ادامه داد: وقتی به کامرون اطلاع داده شد که اظهاراتش در پاکستان تیتر اول روزنامه‌هاست و به عنوان یک گاف دیپلماتیک ارزیابی شده است خواستار این شد تا نام روزنامه‌نگاری که خبر اظهاراتش را منعکس کرده بداند و به وی فحشی رکیک داد.

رسانه‌های انگلیس در حالی اظهارات کامرون ریشه داشتن بسیاری از مشکلات جهان در سیاست‌های انگلیس را مورد حمله قرار دادند که به گفته مورخان انگلیس علاوه بر کشمیر، مسئولیت تاریخی درگیری‌ها و اختلافات بسیاری را به دوش می‌کشد.

از جمله این موارد ردپای لندن در منازعه اسرائیل-فلسطین است چرا که در سال 1917 تصمیم به ایجاد سرزمینی برای یهودیان در قلمرویی به نام فلسطین گرفت.

همچنین مرزهای بسیاری از کشورهای خاورمیانه نیز که اکنون محل اختلاف و درگیری است توسط انگلیس ترسیم شده است.

به عنوان مثال بخش زیادی از مناطق مرزی بی ثبات بین پاکستان و افغانستان در قرن نوزدهم توسط انگلیس مشخص شد.

همچنین اسنادی که جدیدا از جنایات انگلیس در 50 سال گذشته علیه استقلال طلبان کنیا منتشر شده نیز بر اظهارات کامرون که اصطلاحا "از دهانش در رفت " صحه می‌گذارد

نظرات بینندگان