arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
سیداحمد خاتمی:

عده ای پرشور با نیت صادقانه شعار دادند «امان نامه برجام، تلاش بی سرانجام» / رهبری اکثر کارهای شخصی را کنار گذاشتند تا در مورد برجام تصمیم گرفته شود

اقدام مقام معظم رهبری زینبی بود، ار ابتدای انقلاب تاکنون بی سابقه است که انبارهای موشکی ما به نمایش گذاشته شود و این کار معنای عجیبی دارد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عده ای پرشور با نیت صادقانه شعار دادند «امان نامه برجام، تلاش بی سرانجام» / رهبری اکثر کارهای شخصی را کنار گذاشتند تا در مورد برجام تصمیم گرفته شود

امام جمعه موقت تهران گفت: اقدام مقام معظم رهبری زینبی بود، از ابتدای انقلاب تاکنون بی سابقه است که انبارهای موشکی ما به نمایش گذاشته شود و این کار معنای عجیبی دارد.

به گزارش «انتخاب» ، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در مراسم سوگواری امام حسین(ع) در مسجد امام حسن مجتبی(ع) در محله دولت آباد تهران برگزار شد، گفت: خاتمی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دشمن می خواهد ملت ایران را ذلیل و حقیر ببیند ولی مقام معظم رهبری با تدبیر خویش زینبی عمل کردند، هم زمان با برجام رهبری دستور به انجام آزمایش موشکی عماد را صادر کردند.

وی تاکید کرد: اقدام مقام معظم رهبری زینبی بود، ار ابتدای انقلاب تاکنون بی سابقه است که انبارهای موشکی ما به نمایش گذاشته شود و این کار معنای عجیبی دارد، دشمن می خواست ایران را تحقیر کند ولی به آنها می گوییم انبار ما پر از موشک هایی با قدرت نفوذ 1500 کیلومتری است و اگر اقدامی انجام دهند بیچاره خواهند شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که باید نسبت به امام معصوم(ع) معرفت داشته باشیم، ابراز داشت: اگر فردی چند روز بیمار شود و تا آخر عمر به وی بیمار گویند از سوی آن شخص مطلوب نخواهد بود، باید همین را نسبت به امام سجاد(ع) داشته باشیم، این کاروان حجت مدارانه عمل کردند به این معنا که این کاروان مدیری دارد به نام امام سجاد(ع) و زیرمجموعه ای به نام حضرت زینب، رباب، فاطمه بنت الحسین و چند نوجوان دیگر که گوش به فرمان بودند.

وی افزود: نه باید از ولی جلو افتاد و نه از ایشان عقب، شنیدم که برخی شعار دادند «امان نامه برجام تلاش بی سرانجام» در خطابه نقد کردم ولی عده ای پرشور با نیت صادقانه شعار می دادند، ولی توجه شود گردنه کشور بسیار حساس است و مقام معظم رهبری در این جاده پرگردنه در حال طی مسیر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان این که راز و رمز سلامت ما این است که مطیع باشیم، تصریح کرد: برخی تصور می کنند که رهبری فقط یک ساعت برای نوشتن متن نامه به رییس جمهور وقت گذاشته اند ولی بنده دقیق خبر دارم، 10 روز مسؤولان عالی رتبه کشور با یکدیگر بحث و گفت و گو کردند و رهبری اکثر کارهای شخصی را کنار گذاشتند تا اینکه این تصمیم گرفته شود، این اقدام تصمیم عقل جمعی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مانند اجداد خویش اهل مشورت هستند، مشورت ها شده و سپس کلمه کلمه نوشته شده است، آیت الله حسن زاده در درس شرح اشارات می فرمودند؛ خواجه نصیر عبارات را مانند سرب محکم نوشته است.

امام جمعه موقت تهران افزود: رهبری برجام را با 9 شرط پذیرفتند، یعنی قبول مشروط برجام، اگر کسی بگوید رهبری برجام را پذیرفت صحیح نیست، آقا برجام را به صورت مشروط پذیرفت، در این زمان باید بگوییم چشم، ما ولایت فقیه را در شعاع ولایت پیامبر(ص) و امیرمومنان(ع) می دانیم.

خاتمی تاکید کرد: کاروان آزادگان در حساس ترین شرایط ولایت پذیری خویش را نشان دادند، انتظار این است که همواره با رهبری باشند، بنده معتقد هستم بگو مگوها در این عرصه بی مورد است.

نظرات بینندگان