arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۰

چين: جامعه امریکا گرفتار جنایت، فقر و تبعیض نژادی و جنسی و ... است

چین در واکنش به گزارش اخیر امریکا که از وضعیت حقوق بشر چین انتقاد کرده است، اعلام کرد جامعه امریکا گرفتار جنایت، فقر و تبعیض نژادی و جنسی و بسیاری از بدبختیهای دیگر است بنابراین دولت امریکا باید وضع حقوق بشر در این کشور را بهبود بخشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین در واکنش به گزارش اخیر امریکا که از وضعیت حقوق بشر چین انتقاد کرده است، اعلام کرد جامعه امریکا گرفتار جنایت، فقر و تبعیض نژادی و جنسی و بسیاری از بدبختیهای دیگر است بنابراین دولت امریکا باید وضع حقوق بشر در این کشور را بهبود بخشد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ در گزارشی که چین یکشنبه شب منتشر کرد، همچنین از خونریزیهایی که امریکا در عراق و افغانستان مرتکب می شود و نیز گزارشهای شکنجه های وحشیانه در امریکا ابراز تاسف شده است.

چین همچنین در گزارش خود اعلام کرد دستگاه سیاسی امریکا اسیر منافع مالی است.

در گزارشی که چین هر سال در انتقاد از گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا درباره وضعیت حقوق بشر در سراسر جهان منتشر می کند آمده است، امریکا چشمان خود را به اوضاع وحشتناک حقوق بشر در کشور خود بسته است و به ندرت به آن اشاره می کند.

در گزارشی که وزارت خارجه امریکا روز جمعه منتشر کرد از چین به شدت به علت سرکوب منتقدان دولت در ماههای اخیر انتقاد شده است.

امریکا مدعی است که این سرکوبها با هدف جلوگیری از بروز هر گونه اعتراض سیاسی شبیه به آنچه جهان عرب را تکان داده ، صورت گرفته است.

وزارت خارجه امریکا در گزارش خود افزوده است وضعیت حقوق بشر در چین روندی منفی را طی می کند و محدودیت های آزادی بیان و سرکوب شدید نارضایتی ها در استان های تبت و شینجیانگ به طور دایم در این کشور افزایش می یابد. هیلاری کلینتون وزیر خارجه امریکا روز جمعه اعلام کرد امریکا عمیقا نگران سرکوب ها در چین است.

وی افزود دهها وکیل طرفدار حقوق بشر، نویسنده ، شخصیت دانشگاهی و فعال سیاسی خودسرانه بازداشت و زندانی می شوند. وی به پرونده آی وی وی فعال حقوق بشر در چین اشاره کرد که گفته می شود به علت جرایم نامشخص اقتصادی سوم آوریل بازداشت شده است.

وی از جمله طراحان ورزشگاه معروف لانه پرنده است که ورزشگاه اصلی المپیک دو هزار و هشت پکن به شمار می رفت. با این حال چین در گزارشی به این اتهامات امریکا پاسخ داده است و از این کشور خواسته است که جرات برخورد با مسایل حقوق بشر خود را داشته باشد. سخنگوی دولت چین گفت امریکا باید دخالت در امور کشورهای دیگر را متوقف کند و از دستاویز قرار دادن حقوق بشر دست بردارد.

خبرگزاری فرانسه از پکن گزارش داد در گزارش چین به تصویر کابوس وار جامعه امریکا اشاره شده است که جرم و جنایت در آن به وفور مشاهده می شود، پلیس به راحتی مردم را شکنجه می کند و مالکیت اسلحه در این کشور خارج از کنترل است.

در گزارش چین همچنین آمده است نقض حقوق مدنی شهروندان و حقوق سیاسی در دولت این کشور بسیار شدید است.

چین همچنین از خشونتهایی که امریکا در عراق و افغانستان برضد غیر نظامیان می کند انتقاد کرده است.

نظرات بینندگان