arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

خرید 10 میلیارد تومان تکنولوژی برای اصلاح راه‌های کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: نوع نگاه به مرکز تحقیقات یک نگاه بنیادی برای فعالیت‌های وزارتخانه راه و شهرسازی است. فعالیت‌های این مرکز در حوزه ساختمان، راه‌ و شهرسازی، مطالعات اجتماعی، اقتصادی و مالی است.

شکرچی‌زاده، با اشاره به فعالیت‌های مرکز تحقیقات، راه و مسکن و شهرسازی ادامه داد: در این مرکز فعالیت‌هایی همچون ایجاد بانک اطلاعاتی برای محققان و بقیه ذینفعان در سامانه شهرا فراهم شده است، همچنین درباره زلزله که یکی از بلایای طبیعی است که 80 درصد شهرهای بزرگ ما در خطر این بلای طبیعی هستند سامانه‌ای ایجاد شده است متشکل از مجموعه شتاب‌نگارها که می‌تواند سابقه زلزله‌هایی را که در 40 سال گذشته اتفاق افتاده در دسترس قرار دهند.

شکرچی‌زاده در ادامه به مجموعه مقررات ملی ساختمان و تدوین مباحث‌اش پرداخت و اشاره کرد و گفت: مجموعه مقررات ملی ساختمان در دولت یازدهم مسوولیت‌اش به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی سپرده شده است. فعالیت‌هایی که دراین دوره انجام شد به این شکل بود که از تمام مهندسین عمران کشور در تدوین این مجموعه علی‌الخصوص تدوین مبحث دوم مقررات ساختمان کمک گرفته شد و جویای نظرات این مهندسین بودیم.

همچنین در ادامه این نشست سید رضا حسینی مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به معرفی این مرکز پرداخت و گفت: این شرکت در ابتدا حدود 60 سال قبل توسط دو متخصص هلندی انگلیسی که به ایران آمده بودند پایه‌گذاری شد و این شرکت که شرکتی دولتی و درآمد هزینه‌ای است در زمینه‌ی خاک، بتن و ژئوتکنیک فعالیت دارد. همچنین این شرکت در بیش از 160 شهرستان کشور و بیش از 700 واحد محلی، واحد آزمایشگاهی دارد.

مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد: این شرکت غیر از انجام آزمایش‌های خاک در زمینه تکنولوژی جدید و نوآوری‌ها فعالیت‌هایی دارد، متاسفانه در بخش آزمایشگاهی بحث درآمدها به شکلی نیست که بخش خصوصی بتواند سرمایه‌گذاری خوبی را انجام دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در حدود 10 میلیارد تومان تکنولوژی خریداری و به کشور وارد شد که می‌تواند ما را در زمینه‌ی روسازی‌های آسفالتی و بتنی و همچنین روسازی راه کمک کند.

حسینی به دیگر فعالیت‌های این مرکز اشاره و اظهار کرد: آموزش‌های تخصصی یکی‌دیگر از فعالیت‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است. رعایت و تدوین استانداردها در حوزه‌های فعالیت این شرکت در همکاری با موسسه استاندارد از دیگر فعالیت‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است.

وی در خصوص درآمدهای این شرکت تصریح کرد: در سال گذشته درآمدهای این شرکت 123 میلیارد تومان بود و در سال جاری به عدد 165 میلیارد تومان در حال حاضر رسیده است و ما پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر سال با توجه به موافقت‌نامه‌های امضاء شده تا پایان سال به این عدد برسیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان