arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

جایزه ای جهانی برای کارگردان و فیلمبردار محمد(ص)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جایزه بیست و سومین دوره از جشنواره کمریمیج به مجید مجیدی و استرارو بخاطر فیلم محمد (ص) اهداء خواهد شد و لهستان نیز به عنوان نخستین کشور اروپایی این اثر را اکران خواهد کرد.
[جایزه ای جهانی برای کارگردان و فیلمبردار محمد(ص)/آغاز اکران اروپایی]

 از سایت جشنواره کمریمیج (camerimage)، این جشنواره در 22 دور گذشته خود جایزه برجسته زوج سینمایی را بطور مشترک به کارگردان و مدیرفیلمبرداری یک اثر برجسته سینمایی اهدا می کند.

بنا بر این گزارش، بیست و سومین جایزه مشترک جشنواره کمریمیج به مجید مجیدی کارگردان و ویتوریو استرارو مدیر فیلمبرداری فیلم محمد رسول الله ص اهدا می شود. این جایزه با هدف همکاری بیشتر و بهتر میان زوج فیلمبردار و کارگردان که موجب غنی تر شدن جنبه های بصری فیلم و در نتیجه موفقیت آن در روایت داستان است، اهدا می شود.

سایت جشنواره کمریمیج با انتشار بیانیه ای، ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: فیلم محمد رسول الله ص که همزمان شامل صحنه های حماسی و اندیشه ای است، نقطه اوج سال ها همکاری میان مجیدی و استرارو محسوب می شود که توانسته با به نمایش گذاشتن لحظات مهمی از زندگی حضرت محمد(ص) و اطرافیان وی، مخاطبانش را به عصاره معنویت اسلامی نزدیک تر کند.
اولین نمایش فیلم محمد رسول الله ص در اروپا، در جریان بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم کمریمیج لهستان خواهد بود و مجید مجیدی و ویتوریو استرارو نیز به عنوان مهمانان جشنواره در جریان نمایش فیلم حضور خواهند داشت.

بیست و سومین جشنواره کمریمیج در کشور لهستان از تاریخ 23 تا 30 آبان ماه در لهستان برگزار می شود.

فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) از محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب آغاز می شود و پیش از تولد پیامبر اسلام باز می گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا 13 سالگی ایشان را در بر می گیرد. صحنه های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش های فیلم است.

فیلم با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می رسد. بحیرا راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می دهد.

داستان فیلم به گونه ای طراحی و اجرا شده است که این امکان فراهم است تا قسمت های بعدی آن نیز ساخته شود و البته مجیدی نیز به این نکته اشاره داشته است که قصد ساخت قسمت های دوم و سوم آن را دارد.

علیرضا شجاع نوری در نقش عبدالمطلب پدربزرگ پیامبر اکرم (ص)، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب عموی پیامبر (ص)، ساره بیات در نقش حلیمه دایه پیامبر (ص)، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر(ص)، محسن تنابنده در نقش ساموئل تاجر یهودی، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی ور در نقش ام جمیل همسر ابولهب، حمیدرضا تاج دولت در نقش حمزه عموی پیامبر(ص)، صادق هاتفی در نقش بحیرا راهب مسیحی، پانته آ مهدی نیا در نقش فاطمه بنت اسد، محمد عسگری در نقش ابولهب عموی پیامبر (ص) و حدود 500 بازیگر و هنرور در این فیلم ایفای نقش کرده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان