arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

جان کری: اعزام نیروهای ویژه به معنی ورود آمریکا به جنگ داخلی سوریه نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه آمریکا گفت،‌ تصمیم واشنگتن برای اعزام نیروهای ویژه به سوریه صرفا متمرکز بر گروه تروریستی داعش بوده و به معنی ورود آمریکا به جنگ داخلی سوریه نیست.

به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در شهر بیشکک گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تصمیم قدرتمند، موثر و ساده ای گرفته که کاملا مطابق با سیاست او مبنی بر این که ما باید داعش را شکست داده و نابود کنیم، است.

جان کری در کنفرانسی خبری در جریان سفرش به شهر بیشکک، پایتخت قرقیزستان اظهار کرد: این تصمیم به معنی ورود به جنگ داخلی سوریه نیست. این اقدامی متمرکز بر مقابله با بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیست بلکه منحصرا متمرکز بر داعش و افزایش قابلیت ما برای حمله سریع علیه داعش است.

کاخ سفید این مساله را تایید کرده که آمریکا قصد دارد 50 نیروی ویژه برای مشاوره به مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه اعزام کند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید ضمن آن که از دادن اطلاعات بیشتر درباره اعزام نیروهای ویژه آمریکایی به سوریه امتناع کرد گفت، هیاتی از مشاوران ویژه آمریکایی به سوریه اعزام می‌شوند تا ظرفیت نیروهای محلی را برای مقابله با داعش تقویت کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان