arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۰

زمين لرزه 6/4 ريشتري توکيو را لرزاند

زمین لرزه ساحلی شدیدی سه شنبه توکیو ، پایتخت ژاپن را لرزاند که در نتیجه باعث تکان خوردن ساختمانهای این شهر شد و خدمات قطار زیرزمینی نیز متوقف گردید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زمین لرزه ساحلی شدیدی سه شنبه توکیو ، پایتخت ژاپن را لرزاند که در نتیجه باعث تکان خوردن ساختمانهای این شهر شد و خدمات قطار زیرزمینی نیز متوقف گردید. سازمان زمین شناسی امریکا شدت این زمین لرزه را به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس ریشتر و عمق آن را 13.1 کیلومتری زمین و در فاصله 77 کیلومتری شرق توکیو اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، آژانس هواشناسی ژاپن نیز شدت این زمین لرزه را که ساعت هشت و هشت دقیقه بامداد / 23 و هشت دقیقه به وقت گرینویچ در سواحل منطقه چیبا واقع در شرق پایتخت روی داد، 6.3 درجه در مقیاس ریشتر اعلام کرد. کارشناسان ژاپنی گفتند هیچ گونه احتمال وقوع سونامی درپی این زمین لرزه وجود ندارد.

 همچنین شرکت برق توکیو اعلام کرد هنوز هیچ گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه مشابه آنچه در سونامی 11 مارس در نیروگاه برق هسته ای فوکوشیما داییچی روی داد و باعث نشت مواد خطرنا ک رادیو اکتیو شد ، دریافت نشده است.

 برپایه این گزارش خدمات قطار زیرزمینی شهر توکیو به طور موقت متوقف شد اما اندکی بعد دوباره فعالیت آن از سر گرفته شد. خبرگزاری کیودو ژاپن نیز اعلام کرد باندهای فرودگاه بین المللی ناریتا در این محدوده موقتا به منظور بازدید و بازرسی تعطیل اما پس از آن مجددا بازگشایی شد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو ، یک استاد دانشگاه ناگویا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن گفت: این زمین لرزه به معنای جامع کلمه در واقع پس لرزه زمین لرزه 9 ریشتری 11 مارس است که در اثر آن بیش از 13000 نفر کشته و بیش از 13500 نفر ناپدید شدند.

 وی گفت: ما باید نسبت به این پس لرزه ها به ویژه در نخستین و دومین ماههای پس از زمین لرزه شدید اولیه هشیار باشیم. ژاپن از زمین لرزه 11 مارس تاکنون، شاهد بیش از 400 پس لرزه شدیدتر از 5 ریشتر بوده است.
نظرات بینندگان