arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

سفیر روسیه در عراق: بغداد رسما خواهان حمله هوایی روسیه علیه داعش نشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر روسیه در بغداد تاکید کرد که پارلمان عراق تقاضایی برای انجام حمله هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در این کشور به روسیه نداده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایلیا مورگونف، سفیر روسیه در عراق در حالی این اظهار نظر را مطرح کرد که مسکو در تاریخ 30 سپتامبر حملات هوایی علیه داعش در سوریه را با درخواست رسمی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه آغاز کرد.

همچنین آناتولی آنتونف، معاون وزیر دفاع روسیه نیز چندی پیش تایید نکرد که بغداد درخواستی برای انجام اقدامی مشابه به آنچه که روسیه علیه داعش در عراق انجام می‌دهد، مطرح کرده است.

روسیه و عراق همراه با ایران و سوریه در اواخر سپتامبر اقدام به تاسیس یک "مرکز اطلاعات مشترک" در بغداد کردند تا اقدامهای نظامی خود علیه گروه تروریستی داعش راهماهنگ کنند.

مورگونف در مصاحبه ای به ریانووستی گفت: ابتکار عمل مطرح شده مربوط به یکی از فراکسیونهای پارلمان عراق است اما این موضوع هنوز از طریق مجراهای دیپلماتیک مورد بحث قرار نگرفته و هنوز درخواستی در این خصوص به طرف روسی داده نشده و هیچ رایزنی نیز در ارتباط با آن صورت نگرفته است.

چند روز پیش یک قانونگذار عراقی از ائتلاف شیعیان پارلمان این کشور به اسپوتنیک گفت، پارلمان عراق ممکن است بحث درباره درخواست از روسیه برای کمک نظامی در مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور را آغاز کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سفیر ، داعش ، آناتولی ، تروریست
نظرات بینندگان