arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴

سیل به 700 منزل مسکونی نیازمندان در ایلام خسارت زد/وضعیت رسیدگی به مناطق سیل زده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام گفت: بر پایه آخرین برآوردها، سیل هفته گذشته به 700 منزل مسکونی نیازمندان و مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان خسارت وارد کرده است.

ضیاء رضایی روز سه شنبه افزود: این منازل که از سوی امدادگران و کارکنان کمیته امداد استان شناسایی شده است بین 20 تا 100 درصد آسیب دیده اند.

وی ادامه داد: میلیون ها ریال به منازل و کسب و کار این مددجویان خسارت وارد شده و این نهاد در حد توان خود تاکنون کمک های نقدی و سبدهای غذایی بین خانوارهای محروم سیل زده توزیع کرده است.

مدیرکل کمیته امداد ایلام همچنین از ارسال 400 تخته پتوی اهدای کمیته امداد مرکز به مددجویان مناطق سیل زده خبر داد و گفت: این پتوها فردا چهارشنبه وارد استان می شود و در اختیار مددجویان سیل زده قرار می گیرد.

رضایی بیان کرد: گروه های امدادی این اداره همچنان در حال کمک به مددجویان سیل زده برای تخلیه آب و گل و لای از درون منازل مسکونی و مکان های تجاری آنان هستند.

وی گفت: با وجود این که میزان خسارت مددجویان سیل زده زیرپوشش کمیته امداد به ستاد بحران و کمیته امداد مرکز اعلام شده ولی این نهاد نیازمند مشارکت مردم خیر برای کمک رسانی به مددجویان محروم است.

رضایی از افراد دارای تمکن مالی مناسب خواست با اهدا کمک های خود به نیازمندان سیل زده در پاداش دنیوی و اخروی این کار شریک شوند.

بارندگی شدید و بی سابقه هفته گذشته در ایلام باعث وقوع سیل، آبگرفتگی منازل مسکونی، واحدهای تجاری و مکان های عمومی شهر ایلام و وارد آمدن خسارت هنگفت به شهروندان شد.
بر پایه اعلام هواشناسی، در سه روز پایانی هفته گذشته 334 میلی متر باران در ایلام به ثبت رسید که باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی هزاران واحد و مکان های مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و وارد آمدن خسارت به یک هزار دستگاه خودرو مردم شد.

سیلاب در ایلام همچنین چهار کشته برجا گذاشت.
بررسی های نخستین نشان می دهد که سیل به بیش از 20 هزار واحد مسکونی و تجاری برابر با 40 درصد از مکان های عمومی شهر 250 هزار نفری ایلام خسارت و آسیب عمده وارد کرده است.

مسئولان ارشد ایلام، حجم و میزان خسارت ناشی از سیل به بخش های مختلف استان ایلام را بیش از 10 هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان