arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰

تعطیلی خوزستان، اهواز و چند شهر دیگر به دلیل گرد و غبار

خوزستانی ها شب گذشته در حالیکه هوا صاف بود و ستارگان می در خشیدند، به خواب رفتند اما صبح هنگام برخواستن از خواب با هوای تیره و تار توام با گرد و غبار شدید مواجه شدند و این میزان گرد و غبار به حدی بود که اهواز و چند شهر دیگر تعطیل اعلام شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: خوزستانی ها شب گذشته در حالیکه هوا صاف بود و ستارگان می در خشیدند، به خواب رفتند اما صبح هنگام برخواستن از خواب با هوای تیره و تار توام با گرد و غبار شدید مواجه شدند و این میزان گرد و غبار به حدی بود که اهواز و چند شهر دیگر تعطیل اعلام شدند.

میزان شدت گرد و غبار در بامداد امروز اهواز به حدی بود که خیلی ها فکر کردند هنوز صبح نشده و ساعت آنها زمان را اشتباه نشان می دهد ولی واقعیت نشان از تسلط گرد و غبار بر هوای بخش اعظمی از شهرهای خوزستان داشت.

این در حالی بود که تا ساعت چهار بامداد هوای شهر اهواز کاملا صاف و بدون گردو غبار بود ولی ناگهان این هوای صاف جای خود را به انبوهی از گرد و غبار با غلظت بسیار بالا داد.

در این شرایط کارکنان دستگاه های اجرایی استان و دانش و آموزان به همراه دانشجویان در تب و تاب ماندن در خانه یا رفتن به محل درس و کار بودند تا معضلی به نام نبود یک سیستم اطلاع رسانی فراگیر برای اعلام تعطیلی در چنین شرایطی باز هم خود را نشان دهد.

در کنار همین مشکل تلفن ها از صبح زود به همکاران و دستگاه های مختلف استان آغاز شد تا مردم اهواز و سایر شهرهای استان متوجه شوند که امروز تعطیل است یا خیر؟

در این حین فرمانداری اهواز ساعت شش و 50 دقیقه در گفتگو با رادیو اعلام کرد «کلیه مدارس، دانشگاه ها و دستگاه های دولتی اهواز به علت شدت گرد و غبار تعطیل اعلام شده است» ولی بازهم گروهی از کارمندان در بلاتکلیفی بودند که این گروه کسانی نبودند جز کارکنان بانک های استان که همواره تعطیلی های اینچنینی شامل حال آنها نمی شد.
 
به هرحال کارکنان بانکها و شعب وارد محل کار خود شده بودند که ساعت هفت و 15 دقیقه صدای فرماندار بازهم از رادیو شنیده شد که بانک ها هم امروز تعطیل هستند.

سرانجام استانداری خوزستان در اطلاعیه ای اعلام کرد به علت افزایش گرد و غبار، ادارات و مراکز آموزشی شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و باوی تعطیل است و تعطیلی سایر شهرهای استان به تشخیص فرمانداران سپرده شده است.

البته هنوز میزان واقعی گرد و غبار از سوی هیچ دستگاهی اعلام نشده ولی شدت گرد و غبار فوق العاده بالا است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلیم از اهواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۴
0
0
خوش به حال ما اهوازی ها که به فرموده بعضی ها هر از گاهی از خاک کربلای معلی استشمام می کنیم.
غزل از اهواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۴
0
0
ایول به تعطیلی ها کاشکی فردا هم تعطیل بشه
نظرات بینندگان