arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰

توضیحات شرکت ملی گاز در مورد قبوض گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر بدون تغییر ماندن روش محاسبه گاز بهای مشترکان خانگی، گفت: محاسبه گازبهای مشترکان پلکانی محاسبه می شود نه تصاعدی.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر بدون تغییر ماندن روش محاسبه گاز بهای مشترکان خانگی، گفت: محاسبه گازبهای مشترکان پلکانی محاسبه می شود نه تصاعدی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی وزارت نفت، جواد اوجی افزود : محاسبه گازبهای مشترکان خانگی از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به صورت پلکانی محاسبه شده است و این روش بدون تغییر ادامه خواهد داشت.

اوجی اظهار داشت: محاسبه پلکانی گازبها پس از کارشناسی و جمع‌بندی اجرایی شده و با توجه به اینکه نحوه محاسبه تاکنون برای مردم مشکلی ایجاد نکرده، است، قصد تغییر آن را نداریم. وی با تاکید بر همزمانی اجرای قانون هدفنمدی یارانه ها با آغاز فصل سرما و روند افزایشی مصرف گاز خانگی در ماه های دی و بهمن، گفت: با نزدیکی به فصول گرم سال، مصرف گاز در مقایسه با فصل زمستان، تا یک چهارم کاهش خواهد یافت.

اوجی تصریح کرد: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، دور دوم قبوض گاز صادر شده است و در قبوض بعدی که مربوط به ماه‌های گرم سال می‌شود، مبلغ گازبها کاهش چشمگیری خواهند یافت.

 مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مورد قسط‌ بندی قبوض گاز نیز گفت: این قسط ‌بندی 10درصد مشترکان (مشترکان پرمصرف) را شامل می شود و این دسته از مشترکان با مراجعه به شرکت های گاز استانی می توانند قبوض گازبهای خود را در دو یا سه قسط پرداخت کنند.

وی گفت: مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کرده اند و از روش هایی که شرکت ملی گاز برای کاهش مصرف ارائه داده است، استفاده می کنند، موفق به کاهش مصرف گاز و پس انداز بخش زیادی از یارانه دریافتی خو شده اند.

اوجی با بیان اینکه کشور از لحاظ آب و هوایی به پنج اقلیم تقسیم بندی شده است، اظهار داشت: در این تقسیم بندی، دامنه مصرف گاز مناطق سردسیر بیشتر از مناطق گرمسیر است؛ ضمن این که با اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها اقلیم بندی نیز از صورت استانی به شهرستانی تغییر یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره استفاده از وسایل گرمازای گاز سوز نیز گفت: مصرف کنندگان از کالایی استفاده کنند که کم مصرف باشد و به برچسب انرژی آن نیز دقت کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۴
0
0
مثلاً الان پلکانی و تصاعدی فرقی داره؟؟
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۵
0
1
قراربود پول یارانه دولت از گاز برداشته شود.نه اینکه خرج مخارج دیه خون بهاازملت گرفته شود!
نظرات بینندگان