arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۰

دیکتاتور آرژانتین به حبس ابد محکوم شد

دیکتاتور نظامی پیشین آرژانتین و همکارانش به جرم نقض اشکار حقوق بشر و کشتار مردم، به حبس ابد محکوم شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیکتاتور نظامی پیشین آرژانتین و همکارانش به جرم نقض اشکار حقوق بشر و کشتار مردم، به حبس ابد محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، رینالدو بنیونه دیکتاتور نظامی پیشین ارژانتین دیروز به علت جنایت علیه بشریت و نقض حقوق بشر در دوران حکومت نظامی سالهای 1976 تا 1983 آرژانتین به حبس ابد محکوم شد.

بنیونه هشتاد و پنج ساله پیش از این به جرم محدود کردن غیرقانونی ازادی و شکنجه زندانیان سیاسی به بیست و پنج سال حبس محکوم شده بود.بنیونه در سال 1982 بعد از شکست تحقیر کننده ارژانتین در جنگ فالکلندز به ریاست جمهوری رسید و یک سال بعد قدرت را به رائول آلفونس رئیس جمهور منتخب مردمی واگذار کرد.

 از انجایی که قوانین عفو آرژانتین در سال دو هزار و پنج لغو شده است، دادگاه های این کشور بیش از دویست نفر از سران رژیم نظامی را محکوم کرده اند و پرونده ها علیه هشتصد نفر از مقامات نظامی و ماموران پلیس سابق این کشور به جریان افتاده است. طبق براوردهای فعالان حقوق بشر، در زمان حکومت نظامیان در لیبی و به راه افتادن جنگ کثیف علیه چپگرایان این کشور، سی هزار نفر کشته و ناپدید شده اند.

 علاوه بر بنیونه، لوئی پتی شهردار سابق اسکوبار و شمار دیگری از مقامات پلیس در زمان حکومت نظامی آرژانتین در جلسه دادگاه محاکمه شدند.

ادواردو لوئی دوهالده وکیل و مدافع حقوق بشر ارژانتینی می گوید مجازات چهار بار حبس ابد چیزی است که با جرم همخوانی دارد و حبس پشت میله های زندان و نه بازداشت خانگی سزاوار همه این مجرمانی است که نباید امتیازی برای انها در نظر گرفت.
نظرات بینندگان