arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴

استیماچ؛ از استقلال تا سپاهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: من هنوز نویدکیا را ندیده‌ام و نمی‌دانم چه هدفی دارد اما به او کمک می‌کنم روزی مربی بزرگی شود.

تیم فوتبال سپاهان از بین گزینه‌های متعدد سرانجام امروز با استیماچ به عنوان سرمربی قرارداد امضاء کرد تا مشخص شود این مربی کروات به مدت یک سال و نیم پس از حسین فرکی باید هدایت زردپوشان اصفهانی را برعهده داشته باشد.

وی از حضورش در ایران بسیار خرسند است و امیدوار است که در آینده‌ای نه چندان دور بتواند عناوین مهمی را در لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان اسیا به دست آورد.
استیماچ پس از عقد قراردادش با باشگاه سپاهان در یک گفت‌وگوی اختصاصی به سؤالاتی پاسخ داد که در زیر اظهارات وی را می‌خوانیم.

چطور شد به تیم سپاهان پیوستید؟‌
من پیش از اینکه قرار بود به استقلال بیایم شناخت نسبی از فوتبال ایران پیدا کرده بودم و به همین دلیل دوست داشتم در لیگ برتر ایران فعالیت کنم. حالا سپاهان را انتخاب کرده‌ام تیمی که مدت‌هاست عناوین متعددی در فوتبال ایران و حتی آسیا کسب کرده است.

قبول دارید آمدن به تیمی که فصل قبل قهرمان شده کار سختی است؟
بله، می‌دانم که این تیم قهرمان فصل گذشته است و علاوه بر این امسال نیز به عنوان یکی از نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. به هر حال مأموریت سنگین است اما فکر می‌کنم که برای ساختن دوباره سپاهان زمان کافی داریم تا شروع بازی‌ها خودمان را با قدرت آماده می‌کنیم. این موضوع برای من خیلی مهم است که بتوانم برای هواداران این تیم دوباره افتخارآفرینی کنم. 

اما این روز‌ها سپاهان برخلاف گذشته سیر صعودی ندارد.
بله سپاهان شرایطش رو به پایین است اما با تمرینات و برنامه‌های فشرده‌ای که انجام می‌دهیم سعی می‌کنیم حرکت این تیم را رو به بالا ارتقاء بخشیم. من آمده‌ام که سپاهان دوباره برای قهرمانی بجنگد.

حالا که هدفتان قهرمانی دوباره سپاهان در لیگ برتر است مهمترین رقیبان سپاهان چه تیم‌هایی هستند؟‌
استقلال تهران، استقلال خوزستان، تراکتورسازی، ذوب‌آهن و پرسپولیس تیم‌های خوبی هستند. پرسپولیس همیشه یک رقیب جدی بوده در فوتبال ایران و می‌دانم که این روز‌ها ذوب‌آهن بازی‌های زیبایی را به نمایش می‌گذارد اما همه باید تلاش کنیم تا دوباره سپاهان مدعی اول شود.

شما اول فصل برای عقد قرارداد به ایران آمدید و موفق نشدید سرمربی اسقتلال شوید. چرا از آن زمان تا کنون با هیچ تیمی قرارداد امضاء نکردید.
من پیشنهادهای خوبی داشتم حتی در دو هفته اخیر دو پیشنهاد جدی به دستم رسید که یکی از آنها تیم ملی بود. اما از آن زمان به سپاهان فکر می‌کردم و تمرکزم روی این تیم بود و دوست داشتم که در فوتبال ایران و سپاهان فعالیت کنم.

خبر دارید که این روزها کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران هیچ بازیکنی را از سپاهان به تیم ملی دعوت نکرده است.
بله اما وظیفه من و سایر اعضای تیم ملی این است که با کارها و برنامه‌هایی که انجام می‌دهیم کاری کنیم که تمامی نفرات سپاهان به فرم ایده‌آل برسند و با سیر صعودی و در شرایط مطلوب دوباره ملی‌پوش شوند.

با محرم نویدکیا کاپیتان سپاهان چه می‌کنید؟ او دستیار شما خواهد بود یا بازیکن سپاهان؟
در این زمینه باید یک جلسه با محرم نویدکیا داشته باشم من مطمئنم که این بازیکن می‌تواند کمک زیادی در این وضعیت به تیم سپاهان کند، بنده هم خیلی کمکش می‌کنم تا جایی که می‌توانم روی او تأثیر می‌گذارم تا بتواند یک روز به یک مربی بزرگ تبدیل شود. هنوز در تهران هستم پس از حضور در اصفهان جلسه‌ای با محرم نویدکیا برگزار خواهیم کرد.

با توجه به اظهارات شما پس تمایلی ندارید که فعلاً محرم در کادر فنی کنارتان باشد. 
همانطور که گفتم دوست دارم به او کمک کنم تا در زمین موفقیت‌های بیشتری به دست آورم اما همه چیز منوط می‌شود به اینکه با او جلسه‌ای داشته باشم تا ببینم هدفش چیست؟ هنوز محرم نویدکیا را من ندیده‌ام و نمی‌دانم که چه آرزویی در سر دارد؟ اول باید ببینیم خواسته قلبی‌اش چیست بعد شفاف‌تر در این زمینه صحبت کنم.

آیا دستیاری هم با خودت به اصفهان می‌آوری؟‌


بله راجع به این موضوع هنگام عقد قرارداد با مدیران باشگاه صحبت کرده‌ام و دستیار خارجی با خودم خواهم آورد اما اجازه بدهید بعداً در این زمینه با جزئیات صحبت کنم.



منبع: سایت باشگاه سپاهان

برچسب ها: مربی ، لیگ ، باشگاه ، سپاهان
نظرات بینندگان