arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۹۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴

لانه جبهة‌ النصره در جنوب‌غرب ریف حلب فتح شد/ ارتش سوریه وارد فرودگاه «مرج السلطان» ریف دمشق شد

ارتش سوریه و مقاومت لبنان در پیشروی چشمگیری موفق شدند خود را به مرکز شهر «الحاضر» در جنوب غرب ریف حلب برسانند و تسلط خود را بر آن تحکیم کنند. همچنین ارتش سوریه امروز پنجشنبه موفق شد وارد فرودگاه مرج السلطان در غوطه شرقی دمشق شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه خبری «المنار» لبنان گزارش کرد که نیروهای ارتش سوریه، مقاومت لبنان و گروه‌های متحد آنان، امروز پیشروی چشمگیری در جنوب غرب ریف حلب (در شمال غرب سوریه) کردند.

لانه جبهة‌ النصره در جنوب‌غرب ریف حلب فتح شد/ ارتش سوریه وارد فرودگاه «مرج السلطان» ریف دمشق شدبه گزارش انتخاب و به نقل از المنار نیروهای سوریه و متحد آن موفق شدند خود را به مرکز شهر «الحاضر» برسانند و کنترل خود بر شهر را تحکیم ببخشند.

شهر «الحاضر» در 30 کیلومتری جنوب شهر حلب، یکی از لانه‌های اصلی گروهک «جبهة النصره»‌ شاخه القاعده در سوریه به شمار می‌رود و سقوط آن می‌تواند دیگر نقاط در جنوب غرب حلب را دومینووار ساقط کند.

شماری از تروریست‌ها به سمت شهرک «العیس» ىر غرب شهر الحاصر عقب‌نشینی کرده‌اند. با آزادی شهر «الحاضر»، یکی از خطوط امداد اصلی تروریست‌ها در جنوب غرب حلب قطع شد.


لانه جبهة‌ النصره در جنوب‌غرب ریف حلب فتح شد/شهر «الحاضر» ریف‌حلب، تحت کنترل ارتش سوریه و حزب‌الله

موقعیت الحاضر به مرکز استان حلب

 

بنا بر این گزارش، دو روز پس از شکست محاصره دو و نیم ساله فرودگاه کویرس در ریف شرقی حلب، اکنون ارتش سوریه موفقیت بزرگی دیگری با متحدان خود به دست آورده است که تاثیر بسیار مهمی در آزادسازی مناطق ریف جنوب غربی حلب دارد.

طبق این گزارش، روستاها و شهرک‌های «تل الاربعین»، «خربة المزارع»، «خربة نزهه» و «خربه مشوح» در ریف جنوب غربی حلب نیز آزاد شدند.

 ارتش سوریه همچنین موفق شد استحکامات «جبهة النصره» و «احرار الشام» را در سمت شرق شهر الحاضر در هم بشکند و درگیری‌ها در شرق الحاضر به کشته شدن تعدادی از عناصر تروریستی منجر شد.


لانه جبهة‌ النصره در جنوب‌غرب ریف حلب فتح شد/شهر «الحاضر» ریف‌حلب، تحت کنترل ارتش سوریه و حزب‌الله

مناطق عملیاتی دو جبهه جنوبی ریف حلب

 پیروزی های غافلگیرکننده ارتش سوریه و مقاومت بر تکفیری ها در حومه جنوبی حلب ، ارتش سوری را در آستانه پکسازی کامل جنوب حلب قرار داد است.

ریف شرقی حلب

ارتش سوریه همچنین مراکز و مقرهای داعش و جبهة النصره را در اطراف «ایستگاه حرارتی» [برق] در ریف شرقی حلب نیز ادامه می‌دهد و درگیری‌ها هنوز در این منطقه در جریان است.


همچنین ارتش سوریه در عملیات امروز پنجشنبه در ریف شرقی دمشق، موفق شد وارد فرودگاه مرج السلطان در غوطه شرقی شود.

شبکه خبری «المیادین»، تأکید کرد که نیروهای ارتش سوریه موفق شده‌اند وارد فرودگاه شوند. ارتش سوریه از سه محور در مرج السلطان در ریف دمشق عملیات کرده و دو روز پیش موفق شد روستای المحالج و مزارع اطراف آن را در نزدیکی فرودگاه آزاد کند.

مرج السلطان روستایی از روستاهای منطقه نشابیه در شهر مهم دوما در ریف شرقی دمشق است که در فاصله 20 کیلومتری پایتخت واقع شده است.

دوما شهری است که تا چندی پیش ورود ارتش به بخشهایی از آن حتی برای نیروهای ویژه هم بسیار مشکل بود.

پیشتر پایگاه خبری «بیروت پرس»، اعلام کرده بود نیروهای ارتش و مقاومت از دو محور به این منطقه نزدیک شده‌اند و این منطقه امنیت مسیر داخلی موازی با مسیر بین المللی دمشق و حمص را حفظ می‌کند.

بر اساس این خبر عملیات ارتش سوریه و درگیری برای بازگردادن امنیت کامل به این منطقه و دور کردن تروریست‌های جیش الاسلام همچنان ادامه دارد

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
3
70
به امید پیروزی بیشتر مردم سوریه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
4
28
خدایی ایول داره
نظرات بینندگان