arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۰۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴

چای آلوده خارجی نرسیده به مقصد برگشت خورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران در خصوص فروش چای تاریخ گذشته خارجی به نام  چای ایرانی اظهار داشت: حدود 200 هزار تن از چای‌های سنواتی از 15 سال اخیر در انبارها باقی مانده که قابلیت مصرف و عرضه به بازار را ندارد و باید طبق مصوبه دولت معدوم و تبدیل به کمپوست شود اما هر از گاهی در فصل برداشت شاهد فروش چای‌های سنواتی هستند.

وی افزود: در واقع این چای‌ها با فرآوری در مرز و خارج از کشور به عنوان چای ایرانی یا خارجی تحت برندهای مختلف به کشور وارد شده تا علاوه بر مشکلات عدیده برای سلامتی افراد، بدبینی آنها نسبت به چای ایرانی را نیز به همراه دارد.

هوسمی در ادامه گفت: در سال جاری خوشبختانه سازمان جای و استانداری گیلان از خروج چای‌های سنواتی از انبار جلوگیری کرده‌اند اما در این میان تخلف برخی سود جویان موجب شکسته شدن پلمپ انبارها شده  است که بلافاصله استانداری متوجه این اقدام شد و از خروج چای تاریخ گذشته از انبار جلوگیری به عمل آورد.

رئیس اتحادیه چایکاران تصریح کرد: چای کشور ما مرغوب و در دنیا کم نظیر است و در این میان لازم است دولت با حمایت ویژه از چایکاران از ورود چای‌های سنواتی غیر قابل مصرف به نام چای ایرانی در بازار  جلوگیری کند.


برچسب ها: چای ، استانداری ، سنوات ، پلمپ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
0
1
حالا چرا تیتر زدی چای خارجی!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان