arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۰

آخرین اخبار از واریز یارانه نقدی مرحله سوم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر عامل سازمان هدفمند سازی یارانه ها با بیان اینکه مبنای پرداخت یارانه در اردیبهشت کلیه تغییراتی است که تا 17 فروردین ماه جاری باشد، اعلام کرد: یارانه نقدی مرحله سوم که به صورت ماهانه خواهد بود، در هفته اول اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش مهر، بهروز مرادی در گفتگو با برنامه تلویزیونی نگاه یک با بیان دوتاریخ برای سامانه اینترنتی هدفمند سازی، گفت: دو عدد متعلق به دو مقطع است ما اعدادی که توسط مرکز آمار در اختیارمان قرار گرفت، در ابتدا 11 مهر ماه 89 بود؛ لذا برای پرداختهای اول و دوم ما آن آمارها را در نظر گرفتیم که قریب 60 میلیون نفر بود.

وی افزود: در خصوص آمار اردیبهشت ماه باید بگویم برای پرداخت سوم است و با توجه به اینکه سامانه اینترنتی ما فعال شده و از 20 اسفند افراد جدیدی ثبت نام کرده اند، همچنین تا پایان فروردین ماه باز است که ما تا انتهای اردیبهشت ثبت نامی های جدید را هم خواهیم داشت . پس هر دو عدد شهریور 89 و اردیبهشت 90 درست می باشد.

مدیر عامل هدفمند سازی یارانه ها در خصوص مشکلات بوجود آمده در سامانه تلفنی اظهار داشت: آن شماره در شروع کار بود و ما استان به استان که جلو رفتیم و شماره جدیدی به عدد 09620 را در اختیار مردم گذاشتیم. اکنون وارد مرحله ای شده ایم که با کمک همه رسانه ها بسیاری از سئوالات و مشکلات حل شده و ما دیگر نیاز چندانی به این شماره نداریم و آن را هم برداشتیم.

مرادی افزود : مرکز آمار ایران در یک فرصت 45 روزه اطلاعات مردم را جمع آوری کرد و قریب به 9 میلیون نفر ثبت نام جدید کردند. مبنای پرداخت ما در اردیبهشت کلیه تغییراتی است که تا 17 فروردین ماه 90 باشد یعنی کلیه ازدواج ها، طلاق ها، تولد و... صورت گرفته است.

وی در خصوص ثبت نام کنندگان جدید افزود : ما یک سال مالی داریم که مبنای پرداختهای ما است طبق قانون ما نمی توانیم پرداختهای سال گذشته را با عددی افزایش دهیم لذا ما برای افراد جدید از اردیبهشت ماه پرداخت خواهیم کرد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی افزود : حدود 5 میلیون نفر انصراف داده اند که حدود 3/1 میلیون خانوار می شوند و متقاضی دریافت یارانه نبوده اند.

مرادی درباره زمان واریز یارانه ها در اول اردیبهشت افزود : با شبکه بانکی هم هماهنگ کرده ایم که آخر هفته نباشد و دو سه روز اول ماه هم نباشد چون عملیات بانکی ما هم در آن روزها بسیار مشکل خواهد بود. روز اول نخواهد بود چون سیستم بانکی به شدت شلوغ است.
نظرات بینندگان