arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۱ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴

حکم جلب نتانیاهو صادر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پایگاه اینترنتی ایندی‌پندنت در مقاله ای به قلم "لولا مای اسمیت" نوشت : بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و چند تن دیگر از مقامات پیشین و کنونی رژیم صهیونیستی، اگر وارد خاک اسپانیا شوند با خطر دستگیر شدن روبرو خواهند بود؛ به این علت که یک قاضی اسپانیایی، حکم جلب  آنها را صادر کرده است.

حکم جلب نتانیاهو صادر شد

طبق گزارش هرالد تریبیون، چاپ آمریکای لاتین، "خوزه دِ لا ماتا" از قضات دادگاه ملی اسپانیا به پلیس و گارد شهری دستور داده است که در صورت ورود نتانیاهو یا آن شش نفر دیگر به این کشور، او را مطلع کنند؛ زیرا اقدامات این اشخاص می‌تواند مقدمه ای برای بازگشایی پرونده علیه آنها در خصوص حمله به کاروان دریایی آزادی باشد. سایر افرادی که در حکم قاضی اسپانیایی از آنها نام برده شده است، ایهود باراک وزیر دفاع پیشین، آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه سابق، موشه یعلون وزیر پیشین امور راهبردی، اِلی ایشای وزیر امور داخلی، "بنی بگین" ، یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی که وزارتخانه‌ای در اختیار ندارد و دریاسالار مارون الایزر است که مسئول عملیات حمله رژیم صهیونیستی به کاروان کمک رسانی غزه در سال 2010 میلادی بود.

قاضی اسپانیایی، سال گذشته رسیدگی به پرونده ای که به علت حمله نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی در سال 2010 میلادی، علیه این شش نفر مطرح شده بود، به حال تعلیق در آورد.

این کاروان شامل کشتی‌ مرمره، اصلی‌ترین کشتی غیرنظامی در کاروان متشکل از شش کشتی است که قصد داشتند تا محاصره نوار غزه را بشکنند. این شش کشتی حامل پانصد مسافر، کمک‌های بشردوستانه و تجهیزات ساختمانی بودند. نیروهای رژیم صهیونیستی به این کشتی حمله کردند و باعث کشته شدن نه فعال حقوق بشر شدند، یکی دیگر از فعالان نیز یک ماه بعد بر اثر جراحت‌های به وجود آمده در پی این حمله جان باخت. نتانیاهو و دیگر مقامات که در حال حاضر با اتهامات در این پرونده مواجه شده‌اند، باید پاسخگو باشند.

این در حالی است که یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: ما این اقدام را به عنوان اقدامی تحریک آمیز تلقی می‌کنیم و با مقامات اسپانیا در حال رایزنی هستیم تا این حکم را لغو و باطل کنند. امیدواریم این مساله هرچه سریعتر حل شود.





منبع: شبه خبر 

نظرات بینندگان