arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۰

"نظر رئیس جمهور این است که صالحی کمتر سفر برود"

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: نظر آقای رئیس جمهوربراین است که آقای صالحی کمتر سفر برود و به کارهای ستادی بپردازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: نظر آقای رئیس جمهوربراین است که آقای صالحی کمتر سفر برود و به کارهای ستادی بپردازد.

جواد کریمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرآنلاین با اشاره به عملکرد دستگاه دیپلماسی در تحولات منطقه خاورمیانه«کم تحرکی» وزارت امورخارجه دراین زمینه را صحیح دانست وافزود:بعد از تغییر وزیر امور خارجه شاهد «افت شدید»درسفرهای دیپلماتیک از ناحیه وزیر امور خارجه هستیم واین شاید نظر جدید دولت باشد.

وی با بیان اینکه اعتقادم این است که نظر آقای رئیس جمهور بر این است که آقای صالحی کمتر سفر برود و بیشتربه کارهای ستادی بپردازد،خاطر نشان کرد:البته این اقدام گاهی اوقات درست است و سفر های غیر ضرور هم وجود دارد،اما بعد از این تحولات جا داشت  وزیر امور خارجه ما سفرهای بیشتری به منطقه می داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به سفر هیات های از کشور های انگلیس و آمریکا به منطقه، خاطر نشان کرد: مناطق و کشورهای هستند که ما با نشست هایی می توانستیم مواضع جمهوری اسلامی ایران رسانه ای کنیم. حتی وزیر امور خارجه می توانست در داخل کشور با برگزاری نشست های رسانه ای مواضع جمهوری اسلامی را تبین کند و مکاتبات بیشتری صورت می گرفت.

پیشنهاد روح الله حسینیان رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی برای آمادگی نیروهای نظامی ایران برای مقابله با کشتار مردم بحرین،دیگر موضوعی است که  کریمی که  پیش از نمایندگی مجلس سابقه حضور درسپاه را داشته درباره آن،افزود:هر روش نظامی و خشونت بار،غلط است ودخالت نظامی،اقدامی کاملا رد شده در جمهوری اسلامی است و به هیچ وجه چنین  اقدامی را مجاز نمی دانیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ملت بحرین نه نیاز به مداخل خارجی ما که حامی آنها هستیم و نه آنها که در این کشور دخالت کردند دارد، خاطر نشان کرد:نه آنها با دخالت می توانند راهی به جایی ببرند و نه ما می خواهیم با دخالت،مردم بحرین را کمک کنیم.مردم بحرین خودشان به خوبی با رهبرانی که دارند می توانند نهضتشان را اداره کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در ابتدای سال جاری درمشهد،گفت: رهبری در در ابتدای سال درخواست ملت بحرین را«هرنفر یک رای» عنوان کردند.همین منطق پیروزی می آورد.ما باید با استفاده از انقلاب اسلامی، حق حاکمیت مردم را به طور مرتب تبین کنیم .چرا که امروز عرصه رقابت در دنیا،رقابت منطق ها است تا سلاح ها.

کریمی با بیان اینکه تحولاتی که در منطقه رخ می دهد از جنس تحولات انقلاب اسلامی است،افزود: در انقلاب اسلامی هم مردم نقش اصلی را در انقلاب داشتند اما امام راحل هیچ گاه اجازه ندادند انقلاب مردم ایران به سمت  اقدامات خشونت باربرود. وحتی زمانی که انقلابیون ازامام درخواست می کردند اجازه داشته باشند که اسلحه تهیه کنند امام راحل می فرمودند اگر دست به این کار بزنید آنها(رژیم پهلوی) بر شما برترند و فرصت بیشتری برای سرکوب نهضت اسلامی خواهند داشت.

وی با اشاره به مسلح شدن مردم لیبی بعد ازتحولات این کشور،گفت: مردم لیبی زود مسلح شدند وبه سلاح دسترسی پیدا کردند واین موضوع بهانه ای به قذافی برای سرکوب مردم داد و او هم ملت لیبی را لت و پا کرد.علاوه بر اینکه با جنگ داخلی در لیبی زیرساخت های این کشور آسیب دید.

کریمی با بیان اینکه معتقدم سختی که ملت ایران درجریان انقلاب  اسلامی داشت هنوزهیچ یک از این کشور ها با آن روبرو نشدند،اظهار داشت: ما تنها در واقعه 17 شهریورتنها در یک روز سه هزار شهید دادیم.لذا ما معتقدیم اگرمردم منطقه همین روش تجربه شده ایران را ادامه دهند به موفقیت می رسند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
0
0
بله دیگر! وقتی "نمایندگان ویژه" رسمی و غیر رسمی ریاست جمهوری هستند دیگر چه نیازی است که وزیر خارجه به سفر دیپلماتیک برود؟!
نظرات بینندگان