arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۹۹۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴

فروش ٦٥٤ خودرو چینی مونتاژی با وام ٢٥‌میلیون تومانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پرونده بسته دولت برای خروج از رکود در بازار خودرو برخلاف آنچه وعده شده بود، در کمتر از یک هفته بسته شد. اما این تمام ماجرا نبود و تناقض‌های موجود در روند اجرای بسته به همین مسأله ختم نمی‌شد. صرف نظر از تضادهایی که در مدت زمان اعلام شده برای بازپرداخت وام وجود داشت، ارایه تسهیلات به خودروسازان چینی از دیگر نکات منفی بسته دولت برای تحریک تقاضا و رونق بازار بود.
 
 دولت درحالی هدف اصلی بسته رونق اقتصادی را حمایت از تولید داخلی عنوان می‌کرد که در لیست خودروهای قابل فروش نام محصولات چینی نیز به چشم می‌خورد و این‌گونه بود که خودروسازان چینی هم مشمول حمایت‌های دولتی و تسهیلات بانکی شدند. اما حالا دولتمردان سعی دارند تا سهم خودروهای چینی را از استفاده از منابع بانکی ناچیز جلوه دهند.
 
در این میان محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: ٦٥٤ دستگاه خودرو چینی با وام ٢٥‌میلیون تومانی به فروش رسید. او با اشاره به پرداخت تسهیلات ٢٥‌میلیون تومانی برای خرید خودرو و مشمول شدن فروش برخی خودروهای چینی با این نوع تسهیلات، اظهار داشت: تنها خودروهای چینی که ٢٠ تا ٣٠‌درصد ساخت آنها از قطعات و تکنولوژی ایرانی استفاده شده است، مشمول استفاده از این نوع تسهیلات شده‌اند. این عضو کابینه یازدهم با تاکید بر این‌که فروش اقساطی خودرو با تسهیلات ٢٥‌میلیون تومانی مورد استقبال مردم قرار گرفته است، تصریح کرد: از مجموع ١٣٠‌هزار دستگاه خودرو خریداری شده از سوی مردم، تنها ٦٥٤ دستگاه خودرو چینی به فروش رفته است.
 
 وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: خودرو ملی پراید بیشترین فروش را در بین خودروهای مشمول تسهیلات داشته است. اما نعمت‌زاده درحالی از اختصاص وام ٢٥‌میلیون تومانی به خودروهای چینی با میزان داخلی‌سازی ٢٠ تا ٣٠‌درصدی خبر داده است که طبق مصوبه وزارت صنعت، تولید خودروهای خارجی حداقل باید با ٤٠‌درصد داخلی‌سازی در کشور شروع شود. هرچند این مصوبه اجرایی نمی‌شود.
برچسب ها: خودرو ، وام خودرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پیمان
|
Germany
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
0
5
جناب نعمت زاده حواسشون نیست که خودردوسازهای چینی خودشون قبلا تسهیلات میدادن و نیاز به وام جدید نداشتن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
1
5
انصافا خودرو هاي چيني بهترند از داخلي ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
0
4
سلطان جاده ها "پراید"
نظرات بینندگان