arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴

کشته شدن چند نظامی سعودی در مرز یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع یمنی از کشته شدن تعدادی نظامی آل سعود در مرز یمن و ادامه حملات هوایی عربستان برای پس گرفتن یک پایگاه نظامی در نجران خبر داد که روز گذشته به تصرف واحد های ارتش و کمیته های مردمی یمن درآمد.
 
به گزارش خبرگزاری رسمی یمن(سبأ)، یک منبع نظامی گفت: در پی حمله توپخانه نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به پایگاه نظامی عربستان در غرب پایگاه القنبور و نیز پایگاه نظامی المصفق، شماری از سربازان عربستان کشته و زخمی شدند.
 
این منبع خاطرنشان کرد که در پی تصرف پایگاه نظامی الشبکه در نجران توسط نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، جنگنده های عربستان سه بار به این پایگاه حمله کردند.
 
با این حال هنوز خبری درباره موفقیت عربستان برای پس گرفتن این پایگاه گزارش نشده است.
 
وی از سوی دیگر اعلام کرد که واحد موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن پایگاه های جبل همدان، نهوقه، المخروق، خلف الشرفه و مرکز فرماندهی نظامی علیب و مرکز نظامی شرق الشرفه را با ده ها فروند موشک و گلوله توپ در هم کوبیدند.
 
ارتش و نیروهای کمیته های مردمی یمن روز گذشته با کنترل یک پایگاه نظامی عربستان در جنوب این کشور، سه دستگاه تانک عربستان را به غنیمت گرفتند.
 
به گزارش پایگاه خبری العهد، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در واکنش به ادامه حملات نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن، موفق شدند پایگاه نظامی «الشبکه» در استان نجران جنوب این کشور را به کنترل خود درآورند.
 
نیروهای یمنی همچنین موفق شدند که سه تانک عربستان را در این منطقه به غنیمت بگیرند.
 
از سوی دیگر، بمب افکن های عربستان و متحدانش با حمله به منطقه جزیره زقر در استان حدیده واقع در غرب یمن، 3 شهروند این کشور را به خاک و خون کشیدند.
 
جنگنده های عربستان همچنین منطقه الراهده واقع در جنوب تعز را بارها بمباران کردند.
مناطق بنی معین و برکان در ناحیه رازح در استان صعده در شمال یمن نیز مورد حملات شدید نیروهای ائتلاف عربی قرار گرفت.
 
این در حالی است که سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز شنبه اعلام کرد که هیاتی از این جنبش برای رایزنی با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای حل بحران این کشور، راهی مسقط شد.
 
ائتلاف عربی - آمریکایی از ششم فروردین ماه سال جاری به سرکردگی عربستان با حمله به فقیرترین کشور عربی منطقه می خواهد «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن نیروهای مقاومت مردمی که امنیت شهرهای یمن را دراختیار دارند، جلوگیری کند.
 
عربستان و 9کشور عربی دیگر به جز عمان با حمایت آمریکا از ششم فروردین، حملات هوایی، دریایی وزمینی راعلیه نیروهای مقاومت مردمی یمن آغاز کرده و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس ومنازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.
 
در اثر حملات این ائتلاف، تاکنون بیش از 23 هزار نفر شهروندان بی دفاع یمن از جمله زنان و کودکان شهید یا مجروح شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان