arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴

مجازات خبرنگار CNN به دلیل نقض بی طرفی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرنگار «سی ان ان» به دلیل اظهاراتش در شبکه اجتماعی به دو هفته انفصال از خدمت محکوم شد.
 
خبرنگار شبکه «سی ان ان» آمریکا به دلیل انتقاد از لایحه سختگیری بیشتر در پذیرش پناهجویان سوری و عراقی به دو هفته انفصال از خدمت محکوم شد.
 
به نقل از خبرگزاری آناتولی، "الیس لابوت"، خبرنگار شبکه «سی ان ان» به خاظر اینکه لایحه مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر سختگیری بیشتر پذیرش پناهجویان سوری و عراقی به این کشور را در حساب کاربری خود در توییتر انتقاد کرد، به دو هفته انفصال از خدمت محکوم شد.
 
بر اساس گزارش‌های منتشره در رسانه‌های آمریکایی، "لابوت" به دنبال تصویب لایحه مذکور توسط مجلس نمایندگان این کشور در حساب توییتر خود چنین نوشته: "مجلس، لایحه سخت‌گیری پذیرش پناهجویان سوری را به تصویب رساند و مجسمه آزادی از غم و اندوه سر خود را خم کرد".
 
نوشته او در مدت کوتاه از سوی هزاران نفر به اشتراک گذاشته شد. به دنبال آن یکی از مدیران «سی ان ان» به رسانه‌های آمریکایی اعلام کرد که مدیر کانال، الیس لابوت را به مدت دو هفته از خدمت انفصال کرده است.  
 
 او به خاطر انتقادش از جمهوری‌خواهان و به دلیل اینکه بی ‌طرفی را رعایت نکرده‌است، مورد انتقاد برخی قرار گرفت؛ در این میان بسیاری از افراد نیز از این خبرنگار حمایت کردند.
 
لایحه درخواست عدم پذیرش پناهجویان سوری به آمریکا که توسط نمایندگان جمهوری‌خواه به مجلس ارائه شد، با 289 رای موافق، 137 رای مخالف نمايندگان به تصويب رسيد.
 
از سوی دیگر شبکه تلویزیونی سی ان ان به خاطر مطرح کردن سؤال یکی از مجریان از مهمان برنامه زنده که یکی از نمایندگان سازمان مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه بود، بعد از وقوع حملات تروریستی در پاریس، مورد انتقاد قرار گفته بود.
نظرات بینندگان