arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴

تایلند متقاضی واردات نفت‌خام از ایران شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از آمادگی تایلند برای خرید نفت خام از ایران خبر داد و گفت: اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و تایلند اوایل سال آینده برگزار می شود.

امیرحسین زمانی نیا پس از دیدار با سوویت مائه میسینی، معاون وزیر بازرگانی تایلند با اشاره به آمادگی تایلند برای خرید نفت از ایران در پسا تحریم اظهار کرد: نیاز روزافزون تایلند به انرژی سبب شد آنها خواستار دریافت خام از ایران شوند.

وی با بیان این که تایلند می تواند دروازه ورود ایران به کشورهای اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا (آ سه آن) باشد بر گسترش همکاری با این کشور تاکید کرد و گفت: در این دیدار فرصتهای سرمایه گذاری و همکاری مشترک دو کشور پیش از اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران - تایلند که با حضور معاون نخست وزیر تایلند اوایل سال آینده برگزار می شود مورد بررسی قرار گرفت.

زمانی نیا با بیان این که در این دیدار علاوه بر معاون وزیر و سفیر این کشور نمایندگانی از شرکت سیام گاز، شرکت پی تی تی و ... نیز حضور داشتند، به پایگاه خبری وزارت نیرو گفت: فرصتهای سرمایه‌گذاری ایران برای معاون وزیر بازرگانی تایلند تشریح شد و آنها آمادگی خود را برای همکاری با ایران اعلام کردند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان