arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

نگاهی به عملکرد 6داور فعال لیگ برتر/جهانبازی رکورددار بازی های پخش مستقیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چینش داوری‌ها در بازی‌های امسال لیگ برتر فوتبال، انتقادات زیادی به همراه داشته است.
 امسال داوران مختلفی سوت قضاوت به دست گرفتند، اما 6داور که از اصلی‌های قضاوت فوتبال ایران محسوب می‌شوند، به شکل جالبی در بازی‌های مختلف تقسیم شدند؛

علیرضا فغانی

داور جنجالی بازی هفته پایانی لیگ گذشته که از همان مسابقه هم محروم بود، به یکباره با یک دیدار حساس و البته پخش زنده یعنی پرسپولیس و ذوب آهن به میدان قضاوت بازگشت. او پس از آن هم 2بازی دیگر که مهم هم نبودند و بین تیم‌های پایین جدولی بود سوت زد تا نشان دهد دیگر آن ابهت قدیم را نه در کمیته داوران و نه در زمین مسابقه ندارد.

محسن قهرمانی

عنایت و دوستانش در دپارتمان جلوی خیلی‌ها ایستادند و با جسارت نام «محسن قهرمانی» را به عنوان داور دربی سخت و سنگین اصفهان مطرح کردند تا این داور مشهدی بعد از دو سال دوری از میدان قضاوت با این بازی مهم بازگردد. او سپس ملوان و گسترش و فولاد و تراکتورسازی را هم سوت زد که البته بی عیب و اشکال بود و از معدود داورانی است که بعد از قضاوتش محروم نشد. گفته می شود او هفته گذشته هم قاضی میدان گسترش فولاد و استقلال خوزستان بوده که او را در آخرین لحظات از لیست خارج کرده و حسین زرگر را جایگزین وی کردند.

محسن ترکی

دیگر داور مشهدی فوتبال کشور که در فدراسیون نازش به شدت خریدار داردو هرازچندگاهی علیه فدراسیون و کمیته داوران هم صحبت می‌کند و اما بازهم با خیال راحت به قضاوت ادامه می‌دهد و نام خودش را به عنوان رکوردار قضاوت در دربی ثبت کرده محسن ترکی است. او امسال 6بازی را قضاوت کرده که مهم ترینش دربی سرخابی های پایتخت بوده و چندان هم قضاوت هایش مورد انتقاد نبوده است.

یدالله جهانبازی

اما مورد عجیب کمیته داوران، «یدالله جهانبازی» است. او امسال 5بازی قضاوت کرده که هر 5بازی پخش مستقیم و دیدارهای استقلال و پرسپولیس بوده است. 3بازی برای استقلال و 2بازی برای پرسپولیس و جالب اینکه بعد از بازی آخری که بین استقلال تهران و استقلال خوزستان سوت زد، به مدت 4 هفته فعلا محروم شده است. همین که او همه بازی‌های امسالش استقلال و پرسپولیس بوده، برای خیلی‌ها از جمله سایر داورانی که اتفاقا در لیست بین‌المللی هم هستند، سوال‌های زیادی پیش آورده است.

عجیب‌تر اینکه این داور بعد از 5قضاوت مهم در تست آمادگی جسمانی داوران شرکت نکرد تا از سوی کمیته داوران، تا نیم‌فصل از قضاوت محروم شود!

حسین زرگر

این داور هم که یکی دو سالی است بازی‌های مهم لیگ برتر را سوت می‌زند. بعد از بازی سپاهان و پرسپولیس محروم شد، اما بعد از طی دوران محرومیت با یک بازی مهم یعنی استقلال تهران و راه آهن برگشت تا زیاد هم خاطرات بد دوران محرومیت در وی نمانده باشد!

او دیدار تراکتور و ذوب‌آهن را هم سوت زد و بعد از آن گسترش فولاد و اسقلال خوزستان را قضاوت کرد تا در دو هفته پیاپی قاضی میدان تبریزی ها باشد.

احمد صالحی

داور دیدار افتتاحیه لیگ برتر بین استقلال تهران و سیاه جامگان مشهد بود و قضاوت بدی هم نداشت. پس از آن دو بازی دیگر را سوت زد که بعد از دومین بازی یعنی بین سایپا و پرسپولیس به خاطر گرفتن یک پنالتی بی مورد محروم شد تا سپس با دیدار نفت و پدیده برگردد. صالحی هم از جمله داوران محروم شده این فصل است اما همچنان جایگاه بدی در کمیته داوران ندارد.

 گزارش: مسعود حکم‌آبادی
نظرات بینندگان