arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

بازتاب لغو ممنوعیت انتقال تجهیزات هسته‌ای روسیه به ایران در یک روزنامه صهیونیستی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روزنامه صهیونیستی با اعلام سفر رییس‌جمهور روسیه به ایران نوشت: هم‌زمان با ورود پوتین به ایران، روسیه ممنوعیت انتقال تجهیزات هسته‌ای به ایران را برداشت.

به نوشته روزنامه اورشلیم پست این تصمیم روسیه برای لغو ممنوعیت انتقال فن‌آوری مربوط به مدرن‌سازی تاسیسات فردو و راکتور اراک در پی توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اتخاذ شده است.

کاخ کرملین روز دوشنبه حکمی را منتشر کرد که براساس آن، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه ممنوعیت انتقال فن‌آوری برای مدرن‌سازی تاسیسات فردو و راکتور اراک به علاوه ارسال تجهیزات ویژه صادرات اورانیوم غنی‌ شده از ایران را لغو کرده است.

اورشلیم پست در ادامه نوشت: پوتین هم‌زمان با سفرش به ایران به منظور شرکت در نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز این دستور را صادر کرده است.

ایران و گروه 1+5 در ماه ژوییه به یک توافق درخصوص برنامه هسته‌ای ایران و چگونگی لغو تحریم‌های بین‌المللی وضع شده علیه تهران دست یافتند که به‌زودی هم‌زمان با تایید پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

براساس این توافق ایران قرار است راکتور اراک را بازطراحی و ذخایر اورانیوم غنی شده خود را کاهش دهد.

پوتین برای اولین‌بار از سال 2007 تاکنون به تهران سفر کرده است و علاوه بر این قرار است با حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان