arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

وزیر خارجه هلند: علاقه‌مند به همکاری با ایران در زمینه گاز هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه هلند با اشاره به تمایل این کشور به گسترش همکاری‌های بین‌المللی خود با کشورهای تولید کننده گاز گفت: هلند علاقه‌مند به همکاری با کشورهای تولید کننده گاز از جمله ایران است.

هو کونت وزیر اقتصاد هلند در سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز با اشاره به ذخایر گازی موجود در ایران با بیان اینکه ایران در آستانه نوآوری‌های بسیاری خوبی قرار دارد اظهار کرد: ایران می‌تواند در قرن بیست و یک منبعی برای تامین انرژی دنیا باشد.

وی با بیان اینکه دوران طلایی گازی دنیا آغاز شده است، به دغدغه برخی کشورها درباره گرم شدن زمین اشاره و خاطر نشان کرد: اکنون با توجه به نگرانی‌هایی که برخی کشورها برای گرم شدن کره زمین دارند، گاز اهمیت بسیاری برای کشورهای دنیا پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه گاز تاثیرات مخرب کمی در محیط زیست دارد. امروز تقاضا برای گاز در حال افزایش است و بازارهای منطقه‌ای این کالا به هم مرتبط شده‌اند و این موضوع باعث شده که قیمت‌های گاز نیز رقابتی شود.

وزیر اقتصاد هلند در ادامه با بیان اینکه شرایط امروز بازار خوبی برای گاز ایجاد کرده است، به نقش مجمع GECF اشاره کرد و گفت: این مجمع می‌توانند یک پایانه برای تبادل تجربیات کشورهای عضو در زمینه گاز باشد.

کونت همچنین به تاریخچه صنعت گاز در هلند اشاره و خاطر نشان کرد: در شمال کشور هلند درسال 1950 منابع گازی را یافت کردیم و کشور ما یکی از اولین کشورهایی است که تلاش کرده که قمیت گاز را به قیمت نفت مرتبط سازد.

وزیر خارجه هلند با تاکید بر لزوم توجه به صنایع کوچک و تشویق آن‌ها به استفاده از گاز طبیعی، اظهار کرد: باید در دنیا تلاش کنیم که در زمینه میادین موجود در دریا کارهای خوبی انجام دهیم.

وی همچنین به فعالیت‌های هلند در بخش گاز درسطح جهان اشاره و با تاکید بر اینکه هلند در بخش گاز توانایی‌های بسیاری دارد گفت:‌ در حال حاضر 69 شرکت بزرگ و متوسط در دنیا در زمینه‌های مختلف صنعت گاز در حال فعالیت هستند.

وزیر اقتصاد هلند با اشاره به نقش مجمع کشورهای صادرکننده گاز خاطر نشان کرد: هماهنگی بین کشورهای صادرکننده گاز می‌تواند باعث نوآوری‌هایی در دنیا باشد.

کونت در پایان با بیان اینکه هلند می‌خواهد همکاری‌های بین‌المللی خود را گسترش دهد، اظهار کرد: هلند علاقه‌مند به همکاری‌های تولید کننده گاز از جمله ایران است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان