arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

سخنگوی کرملین: دیدار آیت الله خامنه‌ای و پوتین مثبت بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کرملین گفت: آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم ایران و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، درباره مسایل مرتبط با روابط دوجانبه از جمله همکاری‌های انرژی، وضعیت سوریه و دیگر موضوعات گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز دوشنبه درباره این دیدار گفت: گفت‌وگو با آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران بیش‌تر از آن چه که از قبل برنامه‌ریزی شده بود و بیش از یک ساعت و نیم طول کشید. این گفت‌وگو کاملا مثبت بود. این رهبران درباره وضعیت کنونی روابط دوجانبه به تبادل نظر پرداختند که شامل همکاری اقتصادی و تجاری و نیز ارائه تعداد زیادی پروژه‌های ویژه در بخش انرژی و دیگر زمینه‌های در دستور کار بود.

وی اضافه کرد: براساس گفته آیت الله خامنه‌ای، سطح کنونی همکاری‌ها مشخصا در جهت پتانسیل‌های دو کشور نیست و ایشان اظهار امیدواری کرد که گفت‌وگوهای امروز بین پوتین و روحانی به نتایجی برسد که باعث به وجود آمدن تنوع در روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه شود.

سخنگوی کرملین اضافه کرد که طرف ایرانی تلاش‌های روسیه در پایان دادن به مساله برنامه هسته‌ای ایران را ارزشمند دانست.

دمیتری پسکوف در ادامه ابراز کرد: گفت‌وگوها بیش‌تر بر وضعیت بحرانی در تمام منطقه تمرکز داشت و نخست وضعیت سوریه مورد بحث قرار گرفت. تبادل نظر مفصلی صورت گرفت و نگرش یکسان تهران و مسکو در موضوع غیرقابل پذیرش بودن تحمیل گزینه‌های سازش سیاسی از خارج و کمبود گزینه‌های اجرای این ابزار سیاسی توسط خود مردم سوریه بیان شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان