arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

یونسی: کورش به پیروان ادیان امنیت داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: راه نجات جامعه بشری بازگشت به اخلاق دینی است.

حجت الاسلام علی یونسی روز دوشنبه در آیین رونمایی از کتاب ' ایران مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان' در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: خطری که امروز جوامع را تهدید می کند ترور و خشونت است.

وی تاکید کرد: راه نجات جامعه بشری و اصلاح آن برگشت به اخلاق دینی و اسلامی و همچنین راه و روش حضرت محمد (ص) و حضرت مسیح (ع) است.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: همه صاحبنظران و محققان در خصوص تاریخ ایران معتقدند که ایرانیان در برخورد با ادیان و فرهنگ های مختلف بردبار و صبور بودند و اکنون نیز به این ویژگی پایبند هستند و در طول تاریخ به رغم تحولات بزرگ همواره این خصوصیت را حفظ کرده اند.

یونسی تصریح کرد: قدیمی ترین ادیان توحیدی در ایران بوده است مانند دین زرتشت و همچنین ایران فضای مناسبی برای ادیان یهودیان و مسیحیان از قدیم الایام بوده است.

وی ادامه داد: در ابتدای شکل گیری حکومت هخامنشیان وقتی که بابل بدون خونریزی و کشتار فتح شد از کوروش نقل شده است که با بزرگواری و بزرگمنشی همه ادیان را به امنیت و زیستن دعوت کرد.

یونسی اضافه کرد: بعد از فتح بابل تعدادی از پیامبران به ایران آمدند که در ایران نیز مدفون هستند. ایرانیان و دولت ایران هم
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان