arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۰

افراد چاق دوبرابر ديگران به هنگام بيهوشي دچار مشکلات تنفسي مي شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتایج مطالعات جدید نشان می دهد بیماران چاقی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند دو برابر بیشتر از بیمارانی که چاق نیستند هنگام بیهوشی و به هوش آمدن با مشکلات تنفسی مواجه می شوند.

بر اساس این گزارش بیماران بیش از حد چاق نیز چهار برابر دیگران دچار این مشکل می شوند. در این مطالعه محققان مشکلات تنفسی به هنگام بیهوشی در بیمارانی را که در انگلیس در فاصله سالهای دو هزار و هشت تا دو هزار و نه تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند بررسی کردند.

این مطالعه بر حوادثی متمرکز بود که به نتایج وخیمی منجر می شد از جمله نیاز به لوله های تنفسی، بخش مراقبتهای ویژه، ای سی یو ، صدمات مغزی یا مرگ. دکتر نیک وودال، مشاور بیهوشی در بیمارستانهای نورویچ و نورفولک در انگلیس می گوید: این گزارش هم برای بیماران و هم برای متخصصین بیهوشی بسیار مهم است.

وودال گفت: ارائه این اطلاعات بیماران چاق ر قادر می سازد هر چه بیشتر درباره خطرات بیهوشی آگاه شوند.

امیدواریم یافته های ما به پزشکان متخصص بیهوشی کمک کند این خطرات را بشناسند و در بیهوش کردن افراد چاق، از تکنیکهای مربوط به علم بیهوشی که خطرات کمتری دارند از جمله بی حسی موضعی استفاده کنند و در مواجهه با مشکلات تنفسی در بیماران چاق آمادگی کامل داشته باشند .

به گزارش پایگاه اینترنتی هلث دی نیوز، محققان همچنین مشکلات ایجاد شده در راه تنفسی بیمارانی که در آی سی یو بستری بودند را بررسی کردند و دریافتند اگر بیماران چاقی که در آی سی یو بستری می شوند دچار مشکلات تنفسی شوند امکان مردن آنها بسیار بیشتر خواهد بود.

این در حالی است که استفاده از دستگاههای هشدار دهنده مشکلات تنفسی که کاپنوگراف نامیده می شوند بصورت بسیار موثری می توانند صدمات مغزی و مرگهای ناشی از مشکلات تنفسی را کاهش دهند.
نظرات بینندگان