arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴

فرمانده ناجا:‌ کشور از امنیت مطلوبی برخوردار است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس با روحیه جهادی در خدمت زائران حسینی است گفت:دامنه تاثیر گذاری حرکت عظیم اربعین، کشور را حداقل برای یک سال بیمه می کند.
 
سردار "حسین اشتری" در جلسه هماهنگی قرار گاه اربعین استان ایلام، اظهار داشت: نیروی انتظامی با روحیه جهادی، انگیزه بالا، اعتقاد و آمادگی کامل از سالهای گذشته به موضوع اربعین ورود پیدا کرده و این خدمتگزاری را برای خود افتخار می داند.
 
وی با تاکید بر اینکه دامنه تاثیرگذاری حرکت عظیم اربعین، کشور را حداقل برای یکسال بیمه می کند، گفت: هر اقدامی که پلیس برای تسهیل در حرکت زائران و ایجاد نظم و امنیت آنها انجام می دهد، جای دوری نمی رود و در واقع ما در زیارت عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) سهیم هستیم.
 
این مقام ارشد انتظامی کشور یادآور شد:اولین جلسه آمادگی ناجا برای اربعین 94 بلافاصله پس از اربعین سال گذشته برگزار شد؛ این آمادگی از سال قبل در این نیرو ایجاد شده است.
 
سردار اشتری به اختصاص چند لشگر نیرو و تجهیزات کامل برای اربعین امسال اشاره کرد و گفت: برخی مسئولیت ها در حوزه امنیت ترافیکی و انتظامی به استانهای همجوار واگذار و یا تقسیم بندی شده است و به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که زائران را از مبداء حرکتشان تحت نظارت و کنترل داشته باشیم تا آنها به سلامت به این سفر معنوی اعزام شوند.
 
وی از اربعین به عنوان یک موضوع ملی نام برد و گفت: توجه به زیرساخت‌ها و استفاده از ظرفیت اربعین نیازمند یک نگاه ملی است.
 
وی با اشاره به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر از یک ثبات و امنیت کامل برخوردار است، گفت: با هوشیاری مردم و دستگاه‌های امنیتی و هدایت های رهبری و عنایت امام زمان(عج)، کشور از ثبات و امنیت مطلوبی برخوردار است.
 
فرمانده ناجا به هماهنگی خوب دستگاه‌های دولتی در استان ایلام اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در حوزه خدمات دهی به زائران و تامین زیر ساخت‌ها انجام شده است.
 
وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در مرزها، گفت: در برخی مقاطع صدور ویزای زائران با مشکلاتی مواجه می‌شود که با تلاش دولت عراق و پیگیری های وزارت امور خارجه این مشکلات در حال مرتفع شدن است.
 
سردار اشتری به موضوع برگشت زائران اشاره کرد و گفت: زائرانی که در فاصله زمانی بین 15 الی 20روز از مرزهای کشور خارج می شوند می خواهند در مدت 3 الی 4 روز به کشور برگردند که این موضوع باید به گونه ای مدیریت شود تا زائران به سلامت و آرامش به شهرهایشان بازگردند.
 
فرمانده ناجا با تاکید بر لزوم تامین وسایل نقلیه کافی برای برگشت زائران به اقصی نقاط کشور از زوار خواست که زمان برگشت خود را به گونه ای مدیریت کنند که با ازدحام در مرزها مواجه نشوند.
 
همه ما مدیون و بدهکار شهدا هستیم
 
فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با خانواده شهید "هاشمیان" نیز با بیان اینکه اقتدار و امنیت کنونی ایران اسلامی در سایه ایثار و جانفشانی خون پاک شهدا است، گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا افتخار بزرگی برای پلیس است.
 
وی گفت: شهداء در دفاع از انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی جان خود را فدا کرده اند و مجموعه نیروی انتظامی می کوشد تا از دستاوردهای عظیم آنها دفاع کند؛ دیدار با خانواده معظم شهدا برای پلیس افتخار بزرگی است.
 
فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: همه ما مدیون و بدهکار شهداء هستیم زیرا آزادی، اقتدار ، امنیت و آرامش امروز کشور ما در سایه ایثار و جانفشانی این عزیزان است که جان خود را در این راه نثار کردند؛ باید از شهداء مدد بگیریم و به آنها افتخار کنیم.
 
سردار اشتری در خاتمه گفت: خانواده شهداء که فرزندان خود را در راه خدا روانه میدان جهاد کردند واقعا انسانهایی بزرگ و صبورند که به آنها افتخار می کنیم و خداوند را شاکریم که در خدمت شما عزیزان هستیم.
 
براساس گزارش سایت پلیس، " سعید هاشمیان" در شهرستان ایوان از توابع استان ایلام در درگیری مسلحانه با سارقان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان