arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴

تمدید توقف پرواز های هواپیمایی میان لندن وشرم الشیخ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت هواپیمایی انگلیسی «ایزی جت» روز سه شنبه اعلام کرد که به دلایل امنیتی پروازهایش را میان لندن و شرم الشیخ مصر تا ششم ژانویه از سرنخواهد گرفت.

 شرکت هواپیمایی «ایزی جت» در اطلاعیه ای اعلام کرد که در اقدامی احتیاطی پروازهایشان را تا 6 ژانویه سال آینده میلادی ( بعد از تعطیلات کریسمس ) به شرم الشیخ واقع در کناره دریای سرخ لغو کرده است.

این شرکت هواپیمایی در تارنمایش نوشته است: ما بابت زحمتی که [مسافران] در جریان این تصمیم متحمل می شوند متاسفیم؛ با این حال ما فکر می کنیم که شفاف بودن با مشتریان مان در این مقطع سبب می شود که آنها برنامه هایشان را با اطمینان بیشتری دنبال کنند.

ایزی جت در ادامه این پیام با بیان اینکه «شرایط از دست ما خارج است» عنوان کرد: امنیت جان مسافران همواره اولویت اول ما بوده است.

این شرکت هواپیمایی به مسافرانی که پیشتر بلیت تهیه کرده اند و شمار آنها به بیش از 5 هزار نفر می رسد، اطمینان داد که هزینه کامل بلیت شان را مسترد خواهد کرد.

منابع انگلیسی همچنین روز سه شنبه اعلام کردند که این تصمیم شرکت هواپیمایی ایزی جت سبب خواهد شد که شمار دیگری از شرکت های هواپیمایی انگلیس نیز درصدد اتخاذ رویکردی مشابه باشند.

شبکه رادیویی 'ال بی سی روز سه شنبه با اشاره به تصمیم شرکت ایزی جت مدعی شد: در حالی که گروه تروریستی داعش آنچه مناطق سبز توریستی از سوی ما خوانده می شود را هدف قرار گرفته است، گردشگران باید احتیاط بیشتری را در ایام تعطیلات کریسمس لحاظ کنند.

مقامات دولت انگلیس به دنبال سرنگونی هواپیمای مسافربری روسی در 31 اکتبر گذشته بر فراز صحرای سینا، دستور متوقف شدن پروازهای شرکت های هواپیمایی این کشور به فرودگاه شرم الشیخ به دلایل امنیتی صادر کردند.

شاخه مصری گروه تروریستی داعش مدعی شده که این گروه مسئول ساقط کردن این هواپیما بوده است.

به دنبال تصمیم دولت انگلیس، شرکت های هواپیمایی انگلیسی 'ایرویز'، مونارش، تومسون، توماس و ایزی جت پروازهای خودشان را تا اواسط دسامبر متوقف ساختند.

تمدید توقف پرواز از سوی خطوط هواپیمایی انگلیس که می تواند سبب تشویق سایر شرکت های هواپیمایی مهم جهان به این کار شود، با توجه به در پیش بودن تعطیلات کریسمس، سبب وارد شدن ضربه دیگری به صنعت شکننده گردشگری مصر و عصبانیت مجدد مصری ها علیه انگلیس خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان