arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴

هشدار الشباب به اعضایش : در صورت پیوستن به داعش سرتان را می بریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبه نظامیان الشباب سومالی هشدار داده‌اند، سر هر عضوی را که از القاعده روی برگرداند و با داعش بیعت کند، می‌برد. این در حالی است که برخی گزارش‌ها حاکی از تنبیه چنین افراد "خاطی" است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابوعبدالله، یکی از مقامات ارشد الشباب در پیامی رادیویی اعلام کرد: هر کسی که بگوید به جنبش اسلامی دیگری تعلق دارد، سریعا او را می‌کشیم. ما گلوی هر کسی را که وحدت را تضعیف کند، می‌بریم.

الشباب، یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های القاعده در شرق آفریقاست که برای سرنگونی دولت موگادیشو که از سوی 22 هزار نیروی اتحادیه آفریقا حمایت می‌شود، تلاش می‌کند.

این افراط گرایان طی سال‌های اخیر بسیاری از مناطق تحت الشعاع خود را از دست داده‌اند اما همچنان تهدیدی علیه سومالی و کنیا محسوب می‌شوند.

در این میان برخی اعضای این گروه پس از ظهور داعش در عراق و سوریه به آن پیوستند و انشقاق از همین جا در این گروه شکل گرفت. این در حالی است که القاعده نیز اخیرا به پیشروی‌هایی در یمن دست یافته است.

تعداد انگشت شماری از فرقه‌های الشباب با داعش بیعت کرده اما این تغییر، سرعت و شتاب چشمگیری نداشته است. همزمان با اینکه احمد دیریه، رهبر الشباب و یکی از وفاداران به القاعده به دنبال تحکیم و تقویت کنترلش است، گروه‌های حامی داعش مورد حمله قرار گرفته و رهبرانش ترور شدند.

حسن شیخ محمدو، رئیس جمهوری سومالی ماه گذشته میلادی گفت: تفرقه و مناقشات علنی کنونی در داخل گروه الشباب نشان می‌دهد که این گروه راه خود را گم کرده است.

اما ابوعبدالله گفت: الشباب همچنان متحد است. جهان می‌خواهد که بین ما تفرقه بیفتد. این یک تصمیم جمعی است و هر کسی که می‌خواهد به گروه دیگری ملحق شود باید سومالی را ترک کند به خدا قسم که هرگز این اقدامات خرابکارانه را تحمل نخواهیم کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان