arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴

احتمال دیدار پادشاه اردن با وزیر خارجه سوریه در مسکو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو دفتر سیاسی "جنبش مردمی اردن" اعلام کرد که احتمال دیدار وزیر خارجه سوریه با پادشاه اردن که هردو همزمان به مسکو سفر کرده‌اند، وجود دارد.

به نقل از سایت اینترنتی النشره، محمد احمد روسان، عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن عنوان داشت: سفر عبدالله دوم، پادشاه اردن به روسیه همزمان با حضور ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در راس هیاتی نظامی و امنیتی در مسکو، در چارچوب هم‌سویی مواضع سوریه با روسیه، ایران و اردن است.

وی گفت، احتمال اینکه پادشاه اردن با وزیر خارجه سوریه در مسکو دیدار کند وجود دارد.

احمد روسان در ادامه با اشاره به سفر وزیر خارجه عمان به دمشق گفت: آمریکا تلاش کرد تا از عمان برای بر هم زدن خطوط روابط میان سوریه و ایران استفاده کند و درصدد بود تا این کار را با سفر یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان به دمشق انجام دهد که در این کار موفق نبوده است.

این مقام اردنی عنوان داشت: عمان در چارچوب سیاسی دیگری به دور از برنامه‌های آمریکا عمل کرد و بر لزوم این مساله تمرکز داشته که نقش ایران مکمل نقش روسیه در سوریه و نه رقیبی برای آن یا در حالت نزاع با آن باشد و کاملا بر عکس جهت‌گیری که آمریکا به دنبال آن بود، فعالیت کرد. مسکو دستاوردهای سفر بن علوی به دمشق را بنا به گرایشی که خود می‌خواست،‌ تغییر داد.

وی معتقد است که سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی برای این بود که از رهبر انقلاب اسلامی سخن واضح و شفافی را در خصوص تکامل نقش روسیه و ایران در مساله سوریه بشنود.

این فعال اردنی پیش‌بینی کردکه پس از سفر پوتین به ایران بویژه تاکید تهران بر موضع خود درقبال گروه‌های تروریستی و مسلح، صحنه سوریه شاهد تشدید درگیری‌های نظامی باشد.

روسان گفت: قرار است یک لیست از گروه‌های تروریستی سوریه تهیه شود که وظیفه این کار با اردن است. گفت‌وگو در این باره و اطلاع از نظرات ایران، سوریه و روسیه یکی از موضوعات مورد بحث عبدالله دوم در مسکو خواهد بود؛ به ویژه اینکه ولید معلم نیز همزمان به روسیه سفر کرده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان