arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴

واعظی: خارجی‌ها نباید اینترنت ایران را بسازند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کسی نباید از خارج بیاید و اینترنت ما را بسازد، گفت: ما باید خودمان با حضور بخش خصوصی، مشارکت‌های مردمی و فعالیت بیشتر دولتی این حوزه را توسعه دهیم.

ایران و روسیه در حاشیه اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز و در راستای تعمیق و تحکیم همکاری‌های مشترک هفت سند و یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

 این اسناد همکاری در حضور حجةالاسلام حسن روحانی -رئیس‌‌جمهوری اسلامی ایران- و ولادیمیر پوتین -رئیس‌‌جمهوری روسیه- توسط مقامات عالی‌رتبه دو کشور امضا شد.

سند توافق دوجانبه بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برای تسهیل متقابل شرایط رفت و آمد اتباع دو کشور، توسط وزرای خارجه ایران و روسیه امضا شد.

حال با توجه به این موضوع و اختصاص پستی در شبکه اجتماعی وزیر ارتباطات به استقبال وی از پوتین در فرودگاه مهرآباد تهران، یکی از کاربران شبکه اجتماعی در کامنتی برای محمود واعظی نوشته است:

«ای کاش در کنار آن هفت سند همکاری که با روس‌ها امضاء کردید، یک سند هم امضا می‌کردید تا آنها بیایند و اینترنت ما را درست کنند»

اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اینگونه پاسخ کامنت مطرح شده را داد:

«واعظی: اعتقاد بنده بر آن است که کسی نباید از خارج بیاید و اینترنت ما را بسازد.

ما باید خودمان با حضور بخش خصوصی، مشارکت‌های مردمی و فعالیت بیشتر دولتی این حوزه را توسعه دهیم. دولت در همه جای دنیا بر روی زیرساخت‌ها که دیربازده، زمانبر و هزینه‌بر است سرمایه‌گذاری کرده و در بخش محتوا و فناوری حضور بخش خصوصی و مردمی موثر است.

البته باید سایر دستگاه‌ها نیز با قرار دادن اطلاعات خود در شبکه ملی یا دولت الکترونیک به این روند سرعت بیشتری بخشند.»
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
1
2
سلام
این سخنان وزیر محترم بسیار خوشایند است . بشرط آنکه اول زیر ساخت و موارد ابتدایی آماده و اجرایی شود و مشکلات ابتدایی شبکه همراه کشور و اینترنت حل شود .
الان بیش از 6 ماه است که منطقه شیان (لویزان ) آنتن موبایل همراه اول قطع است و همراه اول اصلا در آن منطقه آنتن دهی خوبی ندارد و یا قطع است و کسی پاسخگو نیست
نظرات بینندگان