arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴

مقیمی: مجریان انتخابات بی‌طرف‌ هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: یک طرف برگزاری انتخابات مجریان و ناظران و طرف دیگر بازرسان هستند، این دو مجموعه مکمل یکدیگرند و هیچ دستگاهی حق دخالت در انتخابات را ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدحسین مقیمی پیش از ظهر امروز در آئین گشایش نهمین همایش منطقه‌ای آموزشی - توجیهی اعضای ستاد انتخاباتی، فرمانداران و بخشداران استان‌های فارس و بوشهر، با تأکید بر تشویق مردم به حضور حداکثری و مشارکت بیش از پیش در برگزاری انتخابات امسال اظهار داشت: وزارت کشور اجرا و برگزاری این انتخابات را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه یک طرف برگزاری انتخابات مجریان و ناظران و طرف دیگر بازرسان هستند، افزود: این دو مجموعه مکمل یکدیگرند و هیچ دستگاهی حق دخالت در انتخابات را ندارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تأکید بر رعایت حقوق مردم در جریان برگزاری انتخابات، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند رأی آن‌ها اثرگذار است و باید بدانند مجریان برگزاری انتخابات بی‌طرفند بنابراین باید قانون نصب‌العین تمامی فعالان این حوزه قرار گیرد.

مقیمی تصریح کرد: باید جو توأم با اطمینان در شهرستان‌ها برقرار شود و از هم‌اکنون باید فرمانداران اوضاع کنونی و گذشته انتخاباتی شهرستان‌های خود را بررسی و چالش‌های این حوزه را بازنگری و احصا کنند.

وی بیان کرد: باید فرمانداران هر شهرستان مسائل اجتماعی حوزه خود را هر چه زودتر و با همراهی و تعامل با نخبگان و خبرگان حوزه انتخابیه خود برطرف کنند، تا نیازی نباشد این مشکلات در شورای تأمین شهرستان مطرح و بررسی شود و بهتر است در مدت زمان باقی‌مانده تا انتخابات فرمانداران از حضور افراد حقوقدان بهر‌ه‌مند شوند.

رئیس ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال از 25 مرحله انتخابات 23 مرحله رایانه‌ای برگزار می‌‌شود، باید آموزش‌های لازم در این زمینه نیز ارائه می‌شد که اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: باید انتخاباتی شکوهمند با حضور حداکثری مردم و رقابت نزدیک و تنگاتنگ داوطلبان به صورت قانونی و با بی‌طرفی کامل مجریان و ناظران بر انتخابات برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آرای مردم و صندوق‌های رأی حق‌الناس هستند خاطرنشان کرد: انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان حقوقی دارند که باید مورد توجه و احترام قرار گیرد و حقوق هر دو رعایت شود.
نظرات بینندگان