arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴

عربستان اسامی برخی رهبران حزب‌الله لبنان را در لیست تروریسم قرار داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت کشور عربستان نام برخی از رهبران، مسئولان و نهادهای وابسته به حزب الله را در لیست تروریسم قرار داد.

به نقل از سایت النشره، وزارت کشور عربستان نام برخی از رهبران و مسئولان و همچنین نهادهای سرمایه‌گذاری وابسته به حزب الله را به بهانه انجام اقداماتی به نفع این حزب در خاورمیانه در لیست تروریسم قرار داد.

در بیانیه‌ این وزارتخانه آمده است که عربستان تلاش خود را برای مبارزه با اقدامات حزب الله به کار خواهد گرفت و در این خصوص با شرکای خود در سراسر جهان به ادامه همکاری خواهد پرداخت.

وزارت کشور عربستان با تروریستی خواندن اقدامات مقامات حزب الله اعلام کرد که شایسته نیست هیچ کشوری در برابر فعالیت‌های حزب الله سکوت کند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که رده بندی اسامی و اعمال تحریم‌ها علیه آنها با استناد به سیستم جنایات تروریستی صورت می‌گیرد که به موجب آن دارایی‌های وابسته به این اشخاص بلوکه شده و هرگونه معامله با آنها از سوی شهروندان سعودی ممنوع می‌شود.

رهبران و مسئولان حزب الله که در لیست ترور عربستان قرار گرفته‌اند شامل شخصیت‌هایی چون علی موسی دقدوق موسوی، محمد کوثرانی، محمد یوسف احمد منصور، ادهم طباجه وشرکت وابسته به وی و مجموعه توسعه امور گردشگری و زیر مجموعه‌های آن، قاسم حجیج، حسین علی فاعور و مرکز مراقبت از خودروها، مصطفی بدرالدین، ابراهیم عقیل و فؤاد شکر می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان