arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴

از ورود ستارگان سابق جهان به تهران تا پرونده جنجالی شیث و نصرتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در ششم آذر 92، ستارگان سابق باشگاه میلان برای بازی با پرسپولیس وارد تهران شدند و رای بازی جنجالی پرسپولیس و داماش نیز صادر شد.

ششم آذر یک دهه اخیر فوتبال ایران با ورود پیشکسوتان میلان به تهران و صدور رای پرونده جنجالی بازی پرسپولیس و حرکات منشوری شیث رضایی و محمد نصرتی همزمان شده است.

در ششم آذر سال 92، پیشکسوتان و ستارگان سال‌های نه چندان دور میلان ایتالیا برای برگزاری دیداری دوستانه با پیشکسوتان پرسپولیس به تهران آمدند. بازیکنانی مانند مالدینی، گتوزو، فرانکو بارسی، داریو سیمیچ، اینزاگی و ... برای این بازی آمده بودند.

در سال 91 و پس از جنجال در بازی پرسپولیس و داماش و حرکات منشوری شیث رضایی و محمد نصرتی، در این روز کمیته انضباطی آرای خود را درباره این پرونده صادر کرد که این دو به ترتیب 20 و 10 ماه از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شدند و مجبور شدند مبلغ 30 میلیون تومان جریمه پرداخت کنند. البته این رای بعدا کاهش یافت.

در سال 83 تیم ملی فوتسال ایران با هدایت محمدحسن انصاری‌فر در آخرین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی تایوان با ارایه‌ی یک بازی نامطلوب و با شکست 6 بر یک برابر آرژانتین از دور رقابت‌ها حذف شد.

در سال 86 فیروز کریمی رسما هدایت آبی پوشان پایتخت را بر عهده گرفت.

در همین روز در سال 86 نامزدهای برترین فوتبال آسیا اعلام شد که امیر قلعه‌نویی در بخش برترین مربی، سپاهان در بخش برترین باشگاه سال، ایران در بخش برترین تیم فوتسال و محمدرضا حیدریان و وحید شمسایی در بخش بهترین بازیکن فوتسال کاندیدا شده بودند.

در ششم آذر 91، فدراسیون تاریخ و آمار رده‌بندی برترین دروازه‌بانان تاریخ جهان را اعلام کرد که پنج دروزاه‌بان ایرانی در این فهرست حاضر بودند. در این فهرست نام «بهرام مودت»، «رضا قفل‌ساز»، «ناصر حجازی»، «احمدرضا عابدزاده» و «محمدرضا مهربانی» مشاهده می‌شد.

در سال 93 دیدار تیم‌های ذوب آهن و استقلال از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی پس از تساوی 2 بر 2 در وقت‌های قانونی و اضافه، در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 2 به سود ذوب آهن به پایان رسید. همچنین پرسپولیس با برتری برابر گل‌گهر سیرجان در ضربات پنالتی به نیمه نهایی جام حذفی راه پیدا کرد.

در همین سال صمد مرفاوی سرمربی پیکان شد تا این تیم را از سقوط به لیگ یک نجات دهد اما تلاش او کارساز نبود و پیکان به لیگ یک سقوط کرد.

در ششم آذر 93 نامزدهای بخش‌های مختلف مراسم انتخاب برترین‌های آسیا معرفی شدند که ایران تنها در بخش بازی جوانمردانه و داور سال آسیا شانس رفتن بر روی سن را داشت. البته پیش از این اصغر حسن‌زاده بازیکن تیم ملی فوتسال به عنوان بازیکن برتر این رشته در آسیا انتخاب شده بود.

در سال 92 یورگن گده، سرمربی اسبق پرسپولیس، سرمربی آلومینیوم هرمزگان شد.

در سال 85 و در پی درخشش اشکان دژاگه در ترکیب هرتابرلین، مسئولان این باشگاه به این بازیکن پیشنهاد تمدید قرارداد ارائه دادند. هر چند که دژاگه از این تیم راهی ولفسبورگ شد و با این تیم قهرمانی آلمان را به دست آورد.

در همین سال لیست تیم ملی امید از سوی رنه سیموئز برای حضور در بازی های آسیایی قطر منتشر شد که نام بازیکنان برجسته‌ای مانند علیرضا حقیقی، حسین ماهینی، شیث رضایی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، جلال اکبری، مازیار زارع، محمد نوری، عادل کلاه کج، آرش برهانی، مهرداد اولادی، میلاد نوری، خسرو حیدری و محمد غلامی در آن تیم دیده می شد.

در سال 83 وحید شمسایی در جریان جام جهانی فوتسال گفت‌وگویی را با فیفا انجام داد و گفت اگر مربی نمی‌شود، کارخانه‌دار می‌شد.

در همین سال پرسپولیس تحت هدایت علی پروین با نتیجه پنج بر یک فجر سپاسی را در هم کوبید.

در سال 87 ایران میزبان مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا شد.

در ششم آذر 87 سایت فیفا گزارشی از بازگشت کریم باقری به تیم ملی فوتبال نوشت و او را زیدان ایران نامید. باقری پس از 6 سال و با سرمربی‌گری علی دایی به تیم ملی بازگشت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان