arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۰

مولن: سال سختي پيش روي نيروهاي آمريکايي در افغانستان است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه گفت ارتش آمریکا باید خود را برای روبرو شدن با سالی سخت در افغانستان و احتمالا همراه با تلفات سنگین آماده کند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه گفت ارتش آمریکا باید خود را برای روبرو شدن با سالی سخت در افغانستان و احتمالا همراه با تلفات سنگین آماده کند .

دریاسالار مایکل مولن این اظهارات را در بازدید از پایگاه های آمریکایی در افغانستان بیان کرد .

مولن که سرگرم سفر به افغانستان و پاکستان است در مصاحبه با خبرنگارانی که وی را همراهی می کنند تصریح کرد ما با سالی بسیار سخت در افغانستان روبرو خواهیم بود و من این مسئله را با شفافیت کامل برای مردم آمریکا بیان می کنم . وی گفت تلفات ما در افغانستان که سال گذشته نیز با افزایش روبرو بود امسال نیز شاهد افزایش می باشد . دولت باراک اوباما رئیس جمهور امریکا قصد دارد از ماه ژوئیه خروج نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان را آغاز و تا پایان سال دو هزار و چهار کنترل امنیت در این کشور را به نیروهای افغان واگذار کند . مولن همچنین به گروه طالبان نیز هشدار داد با سال دشوار در افغانستان روبرو خواهد بود .

وی گفت گروه طالبان سال گذشته با سالی سخت روبرو بود و امسال نیز با شرایطی سخت تر روبرو خواهد بود . تحلیلگران می گویند حملات شورشیان طالبان در افغانستان رو به افزایش است .

افزایش حملات شورشیان طالبان در افغانستان در حالی صورت می گیرد که تنها سه ماه به آغاز واگذاری کنترل امنیت در هفت نقطه امن تر این کشور به نیروهای افغان باقی مانده است .

نیروهای نظامی تحت فرماندهی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در افغانستان که درحال مقابله با شورشیان در این کشور هستند اعلام کرده اند امسال روند واگذاری کنترل امنیت به نیروهای افغان را آغاز و تا سال دو هزار و چهارده این روند را تکمیل خواهند کرد . به هر حال با آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ، احتمال اینکه شمار زیادی از نیروهای آمریکایی تا پایان سال دو هزار و چهارده در افغانستان بمانند بسیار کم است زیرا آنها از آن به بعد نقش حمایتی را در افغانستان به عهده خواهند داشت . درگیری ها در افغانستان معمولا با گرم شدن هوا افزایش می یابد زیرا شورشیان تلاش می کنند به مناطق کوهستانی در مرز پاکستان بازگردند
نظرات بینندگان