arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۰

هواپيماي حامل ميشل اوباما در استانه سقوط قرار گرفت

نزدیک شدن بیش از حد هواپیمای حامل همسر رئیس جمهور آمریکا با یک فروند هواپیمای دیگر رعب و وحشت ایجاد کرد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نزدیک شدن بیش از حد هواپیمای حامل همسر رئیس جمهور آمریکا با یک فروند هواپیمای دیگر رعب و وحشت ایجاد کرد .

به گزارش خبرگزاری انتخاب،  هواپیمای حامل میشل اوباما همسر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به علت نزدیک شدن بیش از حد به یک فروند هواپیمای نظامی در هنگام فرود ، مجبور به نیمه کاره گذاشتن عملیات فرود شد . این حادثه دیروز رخ داد .

در روزهای اخیر در آمریکا مشاهده شد که کارکنان برج مراقبت پرواز در شیفت های کاری خود به خواب رفتند .

همین مسئله نگرانی هایی را درباره امنیت پرواز درآمریکا به وجود آورده است .

اِد هِنری خبرنگار سی ان ان دراین باره گزارش داد.. در حادثه ای که برای هواپیمای حامل میشل اوباما رخ داد هیچ یک از کارکنان برج مراقبت پرواز خواب نبودند اما به نوعی مرتکب اشتباه شدند .

این اشتباه باعث شد هواپیمای حامل میشل اوباما بیش از حد به یک فروند هواپیمای باری نظامی نزدیک شود .

اساسا این دو هواپیما که می خواستند فرود آیند به اندازه سه مایل از هم فاصله داشتند ( حدود پنج کیلومتر) که شایدفاصله زیادی به نظر برسد اما قوانین سازمان هواپیمایی فدرال امریکا می گوید فاصله بین هواپیماهای باری نظامی و هواپیماهای غیر نظامی مسافربری باید پنج مایل ( هشت کیلومتر) از یکدیگر باشد .

مقامات امریکایی تاکید می کنند در این حادثه جان خانم اوباما به خطر نیفتاد . سازمان هواپیمایی فدرال امریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد هواپیمای حامل میشل اوباما به هیج وجه با خطر روبرو نشد اما فاصله دو هواپیما کمتر از میزانی بود که باید باشد . هواپیمای حامل میشل اوباما مجبور شد با قطع عملیات فرود چند بار بر فراز پایگاه هوایی اندریوز دور بزند و بعد از فرود هواپیمای سی - هفده (c-17)، فرود آید .

به هیچ کس اسیبی نرسید اما قطعا رعب و وحشت دراسمان به وجود آمد . خبرنگار گفت برج مراقبت فرودگاه نظامی اندریوز تحت نظارت و کنترل سازمان هواپیمایی فدرال امریکا قرار دارد و ماموران برج مراقبت این فرودگاه کارکنان دولت محسوب می شوند که هیچ ارتباط مستقیمی با ارتش ندارند .به عبارتی دیگر نمی توان گفت سیستم مراقبت پرواز و کنارکنان برج مراقبت این فرودگاه با فرودگاههای عادی امریکا تفاوت دارند . قرار است سازمان هواپیمایی فدرال امریکا درباره این حادثه تحقیق کند .
نظرات بینندگان