arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴

تعداد حملات هوایی روسی-سوری/هلاکت تکفیری ها در درعا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تعداد عملیات هایی که جنگنده های روسی و سوری در روزهای گذشته انجام دادند و پیشروی های نیروهای مردمی کُردی در مناطق مرزی با ترکیه از مهمترین اخبار امنیتی سوریه است.

به نقل از خبرگزاری سوریه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: جنگنده های روسی طی سه روز گذشته بیش از ۱۳۴ سورتی پروازی بر فراز سوریه انجام داده اند و ۴۴۹ مرکز وابسته به تروریست ها را هدف قرار داده اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین از استقرار سامانه موشکی اس ۴۰۰ در پایگاه هوایی حمیمیم در لاذقیه و عملیاتی شدن آن خبر داده شده است.

مواضعی که طی ۵ روز از سوی ارتش سوریه هدف قرار گرفتند

از سوی دیگر منابع نظامی سوری گزارش دادند: جنگنده های سوری ۱۷۹ سورتی پروازی علیه تروریست ها انجام دادند و ۶۷۳ مرکز وابسته به گروههای تروریستی را در حومه دمشق،حمص، حماه، ادلب، حلب، دیرالزور و لاذقیه طی پنج روز گذشته هدف قرار دادند.

این منابع با اشاره به برخی از این اهداف تاکید کردند: در این حملات هوایی ۳۰ مرکز فرماندهی،هشت انبار مهمات و سوخت و کارگاه ساخت مواد منفجره و مراکز آموزشی،۵۵ مرکز نگهداری تجهیزات جنگی،۳۳۷ مرکز تجمع عمده،۴ مرکز استخراج نفت و گاز تروریست های تکفیری هدف قرار گرفتند.

پیشروی نیروهای مردمی کُردی در شمال حلب و مرزهای سوریه با ترکیه

این درحالی است که نیروهای مردمی کُردی همزمان با حملات هوایی روسیه، عملیاتی در روستای المالکیه در حومه شمالی حلب انجام دادند.در شهر اعزاز در مرزهای سوریه و ترکیه نیز نیروهای مردمی کُردی استحکامات گروه موسوم به جبهه الشامیه را درهم شکستند و پیشروی کردند.

هلاکت شماری از تروریست ها در شمال درعا

منابع سوری اعلام کردند: ارتش سوریه طی عملیات ویژه ای در کفر شمس در حومه درعا شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند و برخی دیگر را زخمی کردند.

جنگنده های سوری مواضع احرار الشام را در هم کوبیدند

منابع سوری گزارش دادند: مواضع گروه موسوم به احرار الشام در منطقه خان الشیخ در حومه جنوبی دمشق از سوی جنگنده های سوری به شدت بمباران شده است
منبع: مهر
برچسب ها: حلب ، درعا ، تروریست ، حومه
نظرات بینندگان