arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴

اعزام 50 سرباز آمریکایی به عین العرب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از الاخبار، نزدیک به پنجاه افسر و سرباز آمریکایی وارد سوریه شدند. داده جدیدی که به تازگی به حوادث سوریه اضافه شده، ورود نزدیک به پنجاه افسر و سرباز آمریکایی را به خاک سوریه برای حمایت از یگانهای حمایت مردمی کُرد، شاخه اصلی نیروهای دموکرات سوریه، تایید می کند.
 
این منبع تصریح کرد: "پنجاه سرباز آمریکایی از طریق گذرگاه مرشد بینار در شهر سوروچ ترکیه برای انجام ماموریت های مستشاری وارد شهر عین العرب سوریه شدند تا تجارب خود را در خدمت کردها و نیروهای دموکرات سوریه که با داعش در حال جنگ هستند، قرار دهند."
 
برخی منابع میدانی این اقدام آمریکا را مقدمه ای برای شروع نبرد در رقه برای بیرون راندن داعش از این شهر می دانند. این در حالی است که یگانهای کرد از طریق اظهارات رسانه ای ادریس نعسان -- معاون هیئت روابط خارجی مناطق خودگردان در عین العرب -- خبر ورود نیروهای آمریکاییها به عین العرب را تکذیب و تاکید کردند آنها نیز این خبر را از خبرگزاری ها شنیدند. برخی منابع به الاخباریه گفتند شماری از مشاوران نظامی آمریکایی برای حمایت از عملیات یگانهای کرد و نیروهای دموکرات سوریه وارد خاک سوریه شدند.
 
این منابع تصریح کردند: "آمریکاییها از زمان درگیریها در شهر کوبانی در خاک سوریه حضور دارند و اتاق عملیاتی ائتلاف بین المللی را در چند مناطقی که کردها بر آن تسلط دارند، مدیریت می کنند. آمریکاییها نقش بارزی در پیشروی که یگانهای کرد در تل ابیض، سلوک و عین عیسی در حومه شمالی الرقه بدست آوردند، داشتند."
 
جاش ارنست -- سخنگوی کاخ سفید -- یک ماهه پیش در اظهاراتش اعلام کرده بود: "آمریکا کمتر از پنجاه نیروی خود را به مناطق تحت تسلط هم پیمانش برای ارائه مشورت و حمایت از آنها در درگیریها علیه داعش به این مناطق اعزام خواهد کرد."
منبع: تابناک
برچسب ها: رقه ، یگان ، کوبانی ، کرد
نظرات بینندگان