arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴

توافق اولاند و پوتین در جنگ با داعش

روسای جمهور روسیه و فرانسه در نشست خود در کرملین بر "فرو نشاندن تنش‌ها و تمرکز بر نابودی داعش" تاکید کردند اما پوتین تهدید کرد که در صورت تکرار حادثه همانند سرنگونی هواپیمای روسیه هرگونه هماهنگی با ائتلاف تحت رهبری آمریکا را متوقف می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش «انتخاب»،روسای جمهور روسیه و فرانسه در نشست خود در کرملین بر "فرو نشاندن تنش‌ها و تمرکز بر نابودی داعش" تاکید کردند اما پوتین تهدید کرد که در صورت تکرار حادثه همانند سرنگونی هواپیمای روسیه هرگونه هماهنگی با ائتلاف تحت رهبری آمریکا را متوقف می‌کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی خود در کرملین گفت: ما همچنان آماده هرگونه همکاری با ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش هستیم اما حوادثی مانند سرنگونی جنگنده روسیه و قتل سربازان ما یقیناً قابل قبول نیست.

وی گفت: ما به همکاری‌هایمان ادامه می‌دهیم براین اساس که چنین حوادثی تکرار نشود در غیر این صورت هیچ همکاری‌ با طرف مقابل در سوریه یا جای دیگری برای مقابله با تروریسم نخواهیم کرد.

پوتین و اولاند در عین حال تاکید کردند که تلاش‌ها برای از بین بردن تروریسم باید متحد و هماهنگ شود.

اولاند گفت: تلاش‌ قدرت‌های بزرگ جهانی علیه تروریسم باید به ایجاد یک "ائتلاف بزرگ" در مقابل داعش منتهی شود. ما و روسیه توافق کردیم که حملاتمان را علیه داعش در سوریه هماهنگ کنیم.

با وجود تاکید اولاند و پوتین بر هماهنگی نظرات طرفین در از بین بردن داعش و مقابله با تروریسم اما اختلافات دو کشور بر سر سرنوشت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و مشارکت وی در روند سیاسی این کشور در نشست پوتین و اولاند مشهود بود.

در حالی که اولاند بر ضرورت برکناری اسد از قدرت برای حل بحران سیاسی سوریه تاکید می‌کرد رئیس‌جمهوری روسیه گفت که دولت سوریه هم‌پیمانی مهم برای روسیه در رویارویی با تروریسم است.

انتهای پیام/


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان