arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴

اوحدی: دستگیری 100 زائر ایرانی بدون ویزا در خاک عراق/ مفقودان فاجعه منا به 13 نفر رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان حج و زیارت از دستگیری 100 زائر ایرانی بدون ویزا در خاک عراق خبر داد و گفت: 300 نفر از زائران ایرانی بدون ویزا به گیت‌های مرزی مراجعه کردند که از این تعداد 100 نفر اقدام به خروج از مرز کردند که دستگیر و به نیروی انتظامی تحویل دادند.

سعید اوحدی در گفت‌و گو با میزان درباره خروج بدون ویزا برخی از زائران ایرانی اظهار کرد: متاسفانه 300 نفر از زائران ایرانی بدون ویزا به گیت‌های مرزی مراجعه کردند که از این تعداد 100 نفر اقدام به خروج از مرز کردند که دستگیر و به نیروی انتظامی تحویل دادند.

لغو داشتن ویزا در روزهای آخر صحت ندارد

وی در ادامه به شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی براینکه داشتن ویزا در روزهای آخر لغو خواهد شد، افزود:  چنین چیزی صحت ندارد و تمامی زائران باید با ویزا و گذرنامه وارد خاک عراق شوند، در غیر این صورت اجازه تردد به آنها داده نمی‌شود.

به گفته اوحدی، زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات عراق در ایام اربعین حسینی(ع) دارند، برای صدور ویزا در استان خودشان نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند و برای دریافت ویزا به مرزها مراجعه نکنند.

تمدید ثبت نام زائران در سایت سماح تا 12 آذر ماه

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به این مطلب که مهلت نام‌نویسی در سامانه سماح 12 آذر ماه تمدید شده است، گفت:  متقاضیان سفر به عتبات می‌توانند در این سامانه نام‌نویسی کنند، به طوری که می‌توان گفت تاکنون یک میلیون و 400 هزار نفر در این سایت ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون نفر نیز مدارک خود را مراکز زیارتی تحویل داده اند که برای 800 هزار زائر ویزا صادر شده است.

ورود یک میلیون 200 هزار زائر به خاک عراق؛ تاکنون

اوحدی با اشاره به این مطلب که پیش بینی های صورت گرفته مبنی براین است که اربعین امسال دو میلیون زائر در کربلا حضور خواهد داشت، افزود:   تا کنون بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از زائران ایرانی از طریق زمینی و هوایی وارد عراق شدند.

ترافیک سنگین در مرز مهران/ زائران مرزشلمچه و چزابه را انتخاب کنند

رئیس سازمان حج و زیارت بااشاره به این مطلب که ترافیک در محور ایلام - مهران سنگین گزارش شده است، خاطر نشان کرد: از این رو به زائران توصیه می‌شود که برای ورود به خاک عراق، مرزهای چزابه و شلمچه را انتخاب کنند.

  مفقودان فاجعه منا به 13 نفر رسید

وی در خاتمه به کاهش مفقودان فاجعه منا اشاره کرد و گفت:  با شناسایی یک نفر دیگر، آمار مفقودان فاجعه منا به 13 نفر رسیده است. 2 نفر از اعضای خانواده مفقودان برای پیگیری وضعیت جانباخته خود به عربستان خواهند رفت.
نظرات بینندگان