arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴

مراقب کلاه‌برداران اینترنتی در ایام اربعین باشید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام در خصوص سوءاستفاده کلاه‌برداران اینترنتی در زمان برگزاری مراسم اربعین هشدار داد.

سرگرد «علی عباس کسانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن مراسم اربعین حسینی(ع) خیل عظیمی از جمعیت خود را به شهر مهران رسانده تا بتوانند در این مراسم پرشکوه شرکت کنند، اکنون با توجه به ازدیاد جمعیت و طبق برنامه‌ریزهای انجام‌شده در حضور استفاده زائران از اینترنتWif و امکان دانلود کردن اپلیکیشن همراه در راستای راهنمایی زائران می‌تواند تهدیداتی را به‌دنبال داشته باشد.

وی افزود: کاربران باید اطلاع داشته باشند که افرادی وجود دارند که به‌قصد کلاه‌برداری از روش‌های مختلف مانند ارسال نرم‌افزارهای آلوده برای زائران و بدون این‌که از محتوای آن اطلاع داشته باشند آن را دریافت کرده و بر روی گوشی خود نصب می‌کنند و این کار سرقت اطلاعات شخصی افراد را به‌دنبال خواهد داشت.

کسانی خاطرنشان کرد: به افرادی که قصد عزیمت به مراسم اربعین را داشته توصیه می‌شود صرفاً از سایت‌هایی که اعلام‌شده ثبت‌نام اربعین را انجام دهند. به پیامک‌های تبلیغاتی در خصوص پرداخت نذورات مراسم اربعین توجه نکرده، چون این پیامک‌ها صرفاً جنبه کلاه‌برداری را دارد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرائم اینترنتی را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرائم اینترنتی مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir بخش تماس با ما گزارش یا با شماره تلفن‌های 65-2182361-0841 تماس حاصل کنند.

نظرات بینندگان